Polskie badania statystyczne nad pielgrzymowaniem: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(ed) |
(ed) |
||
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|- | |- | ||
|Burdziej S. | |Burdziej S. | ||
− | |W drodze do Santiago de Compostela, portret socjologiczny pielgrzymki | + | |''W drodze do Santiago de Compostela, portret socjologiczny pielgrzymki'' |
| | | | ||
|Nomos | |Nomos | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
|- | |- | ||
|Burdziej S. | |Burdziej S. | ||
− | |Camino de Santiago – między chrześcijaństwem a New Age | + | |''Camino de Santiago – między chrześcijaństwem a New Age'' |
|''Paedagogia Christiana'' 2(14) 2004 | |''Paedagogia Christiana'' 2(14) 2004 | ||
| | | | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
|- | |- | ||
|Ferfet K. | |Ferfet K. | ||
− | |Ewolucja motywacji podróży religijnych na przykładzie Santiago de Compostela | + | |''Ewolucja motywacji podróży religijnych na przykładzie Santiago de Compostela'' |
|W kręgu humanistycznych refleksji nad turystyką kulturową | |W kręgu humanistycznych refleksji nad turystyką kulturową | ||
|AWF | |AWF | ||
Linia 36: | Linia 36: | ||
|- | |- | ||
|Drzewiecki P., Śledziecki Ł., Chmielowski P. | |Drzewiecki P., Śledziecki Ł., Chmielowski P. | ||
− | |Kim jest polski pielgrzym Dróg świętego Jakuba? Badania polskich pielgrzymów na Camino de Santiago | + | |''Kim jest polski pielgrzym Dróg świętego Jakuba? Badania polskich pielgrzymów na Camino de Santiago'' |
− | |P. Roszak, W. Rozynkowski (red.) Camino Polaco. Teologia – | + | |[[Piotr Roszak|P. Roszak]], W. Rozynkowski (red.) [[Camino Polaco. Teologia – Sztuka – Historia – Teraźniejszość. Tom 3|Camino Polaco 3]] |
|WT UMK | |WT UMK | ||
|Toruń | |Toruń | ||
Linia 44: | Linia 44: | ||
|- | |- | ||
|Fijałkowski A. | |Fijałkowski A. | ||
− | |O pielgrzymkach do Santiago w średniowieczu | + | |''O pielgrzymkach do Santiago w średniowieczu'' |
|''Miejsca Święte'' 2003, 7 (79) | |''Miejsca Święte'' 2003, 7 (79) | ||
| | | | ||
Linia 52: | Linia 52: | ||
|- | |- | ||
|Grabowska-Markowska J., Laskowska A. | |Grabowska-Markowska J., Laskowska A. | ||
− | |Psychologiczny i duchowy aspekt pielgrzymowania do grobu św. Jakuba na przykładzie Portugalskiej Drogi św. Jakuba | + | |''Psychologiczny i duchowy aspekt pielgrzymowania do grobu św. Jakuba na przykładzie Portugalskiej Drogi św. Jakuba'' |
− | |Camino Polaco | + | |[[Camino Polaco. Teologia – Sztuka – Historia – Teraźniejszość. Tom 1|Camino Polaco 1]] |
|WT UMK | |WT UMK | ||
|Toruń | |Toruń | ||
Linia 59: | Linia 59: | ||
|s. 169-174 | |s. 169-174 | ||
|- | |- | ||
− | |Hodorowicz I., Mróz F. | + | |Hodorowicz I., [[Franciszek Mróz|Mróz F.]] |
− | |Geograficzny zasięg kultu św. Jakuba w Polsce na przykładzie wezwań kościołów i kaplic pod wezwaniem Apostoła | + | |''Geograficzny zasięg kultu św. Jakuba w Polsce na przykładzie wezwań kościołów i kaplic pod wezwaniem Apostoła'' |
− | |Jackowski A. Mróz F., Hodorowicz I. (red.), Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela | + | |Jackowski A. Mróz F., Hodorowicz I. (red.), [[Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela|Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach...]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 67: | Linia 67: | ||
|s. 63-82 | |s. 63-82 | ||
|- | |- | ||
− | |Krogmann A., Šolcová L., Mróz F., Mróz Ł. | + | |Krogmann A., Šolcová L., [[Franciszek Mróz|Mróz F.]], Mróz Ł. |
− | |Pielgrzymowanie Polaków i Słowaków Drogą św. Jakuba na początku XXI w. | + | |''Pielgrzymowanie Polaków i Słowaków Drogą św. Jakuba na początku XXI w.'' |
|''Peregrinus Cracoviensis'' z. 24 | |''Peregrinus Cracoviensis'' z. 24 | ||
| | | | ||
Linia 76: | Linia 76: | ||
|- | |- | ||
|Kulik I., Szronek A.R., Hadzik A. | |Kulik I., Szronek A.R., Hadzik A. | ||
− | |Charakterystyka ruchu pielgrzymkowego w sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela | + | |''Charakterystyka ruchu pielgrzymkowego w sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela'' |
− | |Jackowski Antoni, Franciszek Mróz, Iwona Hodorowicz, Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela | + | |Jackowski Antoni, Franciszek Mróz, Iwona Hodorowicz, [[Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela|Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach... ]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 84: | Linia 84: | ||
|- | |- | ||
|Kuster M., Maćkiewicz B. | |Kuster M., Maćkiewicz B. | ||
− | |Ruch pielgrzymkowy do Santiago de Compostela w opinii mieszkańców (komunikat z badań) | + | |''Ruch pielgrzymkowy do Santiago de Compostela w opinii mieszkańców (komunikat z badań)'' |
− | |Jackowski Antoni, Mróz Franciszek, | + | |Jackowski Antoni, [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]], [["Akt Europejski" bł. Jana Pawła II a renesans Drogi św. Jakuba]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 92: | Linia 92: | ||
|- | |- | ||
|Matuszewska-Sulima B. | |Matuszewska-Sulima B. | ||
− | |Pielgrzymi w drodze do grobu św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela w latach 2006-2008 | + | |''Pielgrzymi w drodze do grobu św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela w latach 2006-2008'' |
− | |Hodorowicz Iwona, Mróz Franciszek (red.), | + | |Hodorowicz Iwona, [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]] (red.), [[Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 100: | Linia 100: | ||
|- | |- | ||
|Matuszewska-Sulima B. | |Matuszewska-Sulima B. | ||
− | |Obchody Roku Świętego oraz pielgrzymowanie do Santiago de Compostela na przełomie XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem Roncesvalles | + | |''Obchody Roku Świętego oraz pielgrzymowanie do Santiago de Compostela na przełomie XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem Roncesvalles'' |
− | |Wpływ | + | |[[Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 108: | Linia 108: | ||
|- | |- | ||
|Matuszewska-Sulima B. | |Matuszewska-Sulima B. | ||
− | |Koreańczycy na Camino de Santiago | + | |''Koreańczycy na Camino de Santiago'' |
− | |Jackowski Antoni, Mróz Franciszek (red.), Święci i błogosławieni na Drodze | + | |Jackowski Antoni, Mróz Franciszek (red.), [[Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba. W 800. rocznicę pielgrzymki św. Franciszka z Asyżu do Santiago de Compostela|Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba... ]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 116: | Linia 116: | ||
|- | |- | ||
|Mróz F. | |Mróz F. | ||
− | |Wiedza o Camino de Santiago wśród studentów kierunku „Turystyka i rekreacja” | + | |''Wiedza o Camino de Santiago wśród studentów kierunku „Turystyka i rekreacja” '' |
− | |Roszak Piotr, Mróz Franciszek (red.), Droga św. Jakuba w Polsce | + | |[[Piotr Roszak|Roszak Piotr]], [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]] (red.), [[Droga św. Jakuba w Polsce - historia, teraźniejszość, przyszłość. W 10. rocznicę otwarcia pierwszego polskiego odcinka Camino de Santiago|Droga św. Jakuba w Polsce - historia, teraźniejszość, przyszłość...]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 124: | Linia 124: | ||
|- | |- | ||
|Mróz Ł. | |Mróz Ł. | ||
− | |Droga św. Jakuba w Polsce w opinii pielgrzymów i turystów | + | |''Droga św. Jakuba w Polsce w opinii pielgrzymów i turystów'' |
− | |Jackowski Antoni, Mróz Franciszek (red.), Święci i błogosławieni na Drodze | + | |Jackowski Antoni, [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]] (red.), [[Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba. W 800. rocznicę pielgrzymki św. Franciszka z Asyżu do Santiago de Compostela|Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba...]] |
|Czuwajmy | |Czuwajmy | ||
|Kraków | |Kraków | ||
Linia 132: | Linia 132: | ||
|- | |- | ||
|Mróz Ł., Hołub J. | |Mróz Ł., Hołub J. | ||
− | |Droga św. Jakuba Via Regia w świadomości lokalnej społeczności mieszkańców Podkarpacia | + | |''Droga św. Jakuba Via Regia w świadomości lokalnej społeczności mieszkańców Podkarpacia'' |
− | |Roszak Piotr, Rozynkowski Waldemar (red.), Camino Polaco | + | |[[Piotr Roszak|Roszak Piotr]], Rozynkowski Waldemar (red.), [[Camino Polaco. Teologia – Sztuka – Historia – Teraźniejszość. Tom 1|Camino Polaco 1]] |
|WN UMK | |WN UMK | ||
|Toruń | |Toruń | ||
Linia 139: | Linia 139: | ||
|s. 187-208 | |s. 187-208 | ||
|- | |- | ||
− | |Mróz | + | |Mróz Ł. |
− | + | |''Droga św. Jakuba jako produkt turystyki religijnej'' | |
− | + | |Roszak Piotr ks., [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]], Łukasz Mróz (red.), [[Dziedzictwo religijne i kulturowe Drogi św. Jakuba]] | |
− | | | + | |Czuwajmy |
− | | | + | |Kraków |
− | | | + | |2007 |
− | | | + | |s. 271-274 |
|- | |- | ||
− | |Orzechowska-Kowalska | + | |Orzechowska-Kowalska K. |
− | + | |''Wstępne badania dotyczące pielgrzymów polskich w Santiago de Compostela w latach 1631-1717'' | |
− | + | |Jackowski Antoni, [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]], Mróz Łukasz, [[1200 lat pielgrzymek do grobu św. Jakuba w Santiago de Compostela]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2013 | |
− | + | |s. 361-376 | |
|- | |- | ||
− | |Orzechowska-Kowalska | + | |Orzechowska-Kowalska K. |
− | + | |''Pielgrzymi polscy w Santiago de Compostela w latach 1631-1716'' | |
− | + | |''Folia Turistica'' 27 (2012) | |
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
+ | |Kraków | ||
+ | |2012 | ||
+ | |s.109-131 | ||
|- | |- | ||
− | |Różycki | + | |Różycki P. |
− | + | |''Motywy pielgrzymowania na drogach św. Jakuba'' | |
− | + | |Jackowski Antoni, [[Franciszek Mróz|Franciszek Mróz]], Iwona Hodorowicz (red.), [[Drogi św. Jakuba w Polsce. Stan badań i organizacja]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2008 | |
− | + | |s. 53-62 | |
|- | |- | ||
− | |Różycki | + | |Różycki P. |
− | + | |''Pielgrzymowanie – ewolucja celów i form od starożytności do współczesności'' | |
− | + | |W kręgu humanistycznej refleksji nad turystyką kulturową | |
− | | | + | |AWF |
− | | | + | |Poznań |
− | | | + | |2008 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | |Różycki | + | |Różycki P. |
− | + | |''Turystyka religijna i pielgrzymkowa'' | |
− | + | |K. Buczkowska , A. M von Rohrscheidt (red.), Współczesne formy turystyki kulturowej | |
− | + | |AWF | |
− | + | |Poznań | |
− | + | |2009 | |
− | + | |s. 158-159 | |
|- | |- | ||
− | |Różycki | + | |Różycki P. |
− | + | |''Pielgrzymowanie do Santiago de Compostela droga duchowego wzrastania, świętości i świętych'' | |
− | + | |Iwona Hodorowicz, [[Franciszek Mróz|Franciszek Mróz]], [[Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość]] | |
− | | | + | |Czuwajmy |
− | | | + | |Kraków |
− | | | + | |2009 |
− | | | + | |s. 23-32 |
|- | |- | ||
− | |Różycki | + | |Różycki P. |
− | + | |''Via Podensis – z wiarą i pobożnością przez wieki'' | |
− | + | |[[Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba]] | |
− | | | + | |Czuwajmy |
− | | | + | |Kraków |
− | | | + | |2011 |
− | | | + | |s. 107-116 |
|- | |- | ||
− | |Sury | + | |Sury B. |
− | + | |''Droga Europy – Camino de Santiago jako element integracji europejskiej. Profil pielgrzyma do Santiago de Compostela w Roku Jakubowym 2010'' | |
− | + | |[[Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2011 | |
− | + | |s. 79-93 | |
|- | |- | ||
− | |Sroga P. | + | |Sroga P. |
− | + | |''Społeczno-moralne aspekty pielgrzymowania do Santiago de Compostela'' | |
− | + | |Turystyka religijno-pielgrzymkowa. Zbiór materiałów pokonferencyjnych, 8-9 września 2005 | |
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
+ | |Gdańsk | ||
+ | |2005 | ||
+ | |s. 319-326 | ||
|- | |- | ||
− | |Strzelecka | + | |Strzelecka M. |
− | + | |''Camino de Santiago. Antropologiczna analiza współczesnego pielgrzymowania, doświadczenie, motywacje pielgrzymów dziś'' | |
− | |||
− | |||
| | | | ||
| | | | ||
+ | |Poznań | ||
+ | |2011 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | |Sulima B. | + | |Sulima B. |
− | + | |''Pielgrzymi w drodze do grobu św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela w latach 2006-2008'' | |
− | + | |Hodorowicz Iwona, [[Franciszek Mróz|Mróz Franciszek]], [[Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2009 | |
− | + | |s. 57-69 | |
|- | |- | ||
− | |Sury | + | |Sury B. |
− | + | |''Droga Europy – Camino de Santiago jako element integracji europejskiej. Profil pielgrzyma do Santiago de Compostela w Roku Jakubowym 2010'' | |
− | + | |[[Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2011 | |
− | + | |s. 79-93 | |
|- | |- | ||
− | |Wójtowicz | + | |Wójtowicz M. |
− | + | |''Wzrost i przekształcenia ruchu pątniczego na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela w latach 1989-2009'' | |
− | + | |Jackowski Antoni, [[Franciszek Mróz|Franciszek Mróz]], Iwona Hodorowicz, [[Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela]] | |
− | + | |Czuwajmy | |
− | + | |Kraków | |
− | + | |2010 | |
− | + | |s. 45-54 | |
|- | |- | ||
− | |Wójtowicz | + | |Wójtowicz M. |
− | + | |''Przekształcenia ruchu pielgrzymkowego do Santiago de Compostela w latach 1989-2010'' | |
− | + | |''Peregrinus Cracoviensis'' 2011, z. 22 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
| | | | ||
+ | |2011 | ||
+ | |s. 329-330 | ||
|} | |} |
Aktualna wersja na dzień 15:06, 6 cze 2020
Materiały na podstawie pracy Jerzego Kazimierczaka.
autor | tytuł | w | wydawnictwo | miejsce | rok | str, uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|
Burdziej S. | W drodze do Santiago de Compostela, portret socjologiczny pielgrzymki | Nomos | Kraków | 2005 | ||
Burdziej S. | Camino de Santiago – między chrześcijaństwem a New Age | Paedagogia Christiana 2(14) 2004 | 2004 | s. 71-80 | ||
Ferfet K. | Ewolucja motywacji podróży religijnych na przykładzie Santiago de Compostela | W kręgu humanistycznych refleksji nad turystyką kulturową | AWF | Poznań | 2008 | monografia nr 388 |
Drzewiecki P., Śledziecki Ł., Chmielowski P. | Kim jest polski pielgrzym Dróg świętego Jakuba? Badania polskich pielgrzymów na Camino de Santiago | P. Roszak, W. Rozynkowski (red.) Camino Polaco 3 | WT UMK | Toruń | 2016 | s. 203-213 |
Fijałkowski A. | O pielgrzymkach do Santiago w średniowieczu | Miejsca Święte 2003, 7 (79) | 2003 | s. 35-36 | ||
Grabowska-Markowska J., Laskowska A. | Psychologiczny i duchowy aspekt pielgrzymowania do grobu św. Jakuba na przykładzie Portugalskiej Drogi św. Jakuba | Camino Polaco 1 | WT UMK | Toruń | 2014 | s. 169-174 |
Hodorowicz I., Mróz F. | Geograficzny zasięg kultu św. Jakuba w Polsce na przykładzie wezwań kościołów i kaplic pod wezwaniem Apostoła | Jackowski A. Mróz F., Hodorowicz I. (red.), Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach... | Czuwajmy | Kraków | 2010 | s. 63-82 |
Krogmann A., Šolcová L., Mróz F., Mróz Ł. | Pielgrzymowanie Polaków i Słowaków Drogą św. Jakuba na początku XXI w. | Peregrinus Cracoviensis z. 24 | Kraków | 2013 | s. 137-162 | |
Kulik I., Szronek A.R., Hadzik A. | Charakterystyka ruchu pielgrzymkowego w sanktuarium św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela | Jackowski Antoni, Franciszek Mróz, Iwona Hodorowicz, Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach... | Czuwajmy | Kraków | 2010 | s. 57-62 |
Kuster M., Maćkiewicz B. | Ruch pielgrzymkowy do Santiago de Compostela w opinii mieszkańców (komunikat z badań) | Jackowski Antoni, Mróz Franciszek, "Akt Europejski" bł. Jana Pawła II a renesans Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2012 | s. 177-183 |
Matuszewska-Sulima B. | Pielgrzymi w drodze do grobu św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela w latach 2006-2008 | Hodorowicz Iwona, Mróz Franciszek (red.), Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość | Czuwajmy | Kraków | 2009 | s. 57-69 |
Matuszewska-Sulima B. | Obchody Roku Świętego oraz pielgrzymowanie do Santiago de Compostela na przełomie XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem Roncesvalles | Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2011 | s. 95-105 |
Matuszewska-Sulima B. | Koreańczycy na Camino de Santiago | Jackowski Antoni, Mróz Franciszek (red.), Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba... | Czuwajmy | Kraków | 2014 | s. 301-313 |
Mróz F. | Wiedza o Camino de Santiago wśród studentów kierunku „Turystyka i rekreacja” | Roszak Piotr, Mróz Franciszek (red.), Droga św. Jakuba w Polsce - historia, teraźniejszość, przyszłość... | Czuwajmy | Kraków | 2015 | s. 407-413 |
Mróz Ł. | Droga św. Jakuba w Polsce w opinii pielgrzymów i turystów | Jackowski Antoni, Mróz Franciszek (red.), Święci i błogosławieni na Drodze Św. Jakuba... | Czuwajmy | Kraków | 2014 | s. 315-339 |
Mróz Ł., Hołub J. | Droga św. Jakuba Via Regia w świadomości lokalnej społeczności mieszkańców Podkarpacia | Roszak Piotr, Rozynkowski Waldemar (red.), Camino Polaco 1 | WN UMK | Toruń | 2014 | s. 187-208 |
Mróz Ł. | Droga św. Jakuba jako produkt turystyki religijnej | Roszak Piotr ks., Mróz Franciszek, Łukasz Mróz (red.), Dziedzictwo religijne i kulturowe Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2007 | s. 271-274 |
Orzechowska-Kowalska K. | Wstępne badania dotyczące pielgrzymów polskich w Santiago de Compostela w latach 1631-1717 | Jackowski Antoni, Mróz Franciszek, Mróz Łukasz, 1200 lat pielgrzymek do grobu św. Jakuba w Santiago de Compostela | Czuwajmy | Kraków | 2013 | s. 361-376 |
Orzechowska-Kowalska K. | Pielgrzymi polscy w Santiago de Compostela w latach 1631-1716 | Folia Turistica 27 (2012) | Kraków | 2012 | s.109-131 | |
Różycki P. | Motywy pielgrzymowania na drogach św. Jakuba | Jackowski Antoni, Franciszek Mróz, Iwona Hodorowicz (red.), Drogi św. Jakuba w Polsce. Stan badań i organizacja | Czuwajmy | Kraków | 2008 | s. 53-62 |
Różycki P. | Pielgrzymowanie – ewolucja celów i form od starożytności do współczesności | W kręgu humanistycznej refleksji nad turystyką kulturową | AWF | Poznań | 2008 | |
Różycki P. | Turystyka religijna i pielgrzymkowa | K. Buczkowska , A. M von Rohrscheidt (red.), Współczesne formy turystyki kulturowej | AWF | Poznań | 2009 | s. 158-159 |
Różycki P. | Pielgrzymowanie do Santiago de Compostela droga duchowego wzrastania, świętości i świętych | Iwona Hodorowicz, Franciszek Mróz, Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość | Czuwajmy | Kraków | 2009 | s. 23-32 |
Różycki P. | Via Podensis – z wiarą i pobożnością przez wieki | Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2011 | s. 107-116 |
Sury B. | Droga Europy – Camino de Santiago jako element integracji europejskiej. Profil pielgrzyma do Santiago de Compostela w Roku Jakubowym 2010 | Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2011 | s. 79-93 |
Sroga P. | Społeczno-moralne aspekty pielgrzymowania do Santiago de Compostela | Turystyka religijno-pielgrzymkowa. Zbiór materiałów pokonferencyjnych, 8-9 września 2005 | Gdańsk | 2005 | s. 319-326 | |
Strzelecka M. | Camino de Santiago. Antropologiczna analiza współczesnego pielgrzymowania, doświadczenie, motywacje pielgrzymów dziś | Poznań | 2011 | |||
Sulima B. | Pielgrzymi w drodze do grobu św. Jakuba Apostoła w Santiago de Compostela w latach 2006-2008 | Hodorowicz Iwona, Mróz Franciszek, Pielgrzymi na drodze św. Jakuba. Przeszłość i teraźniejszość | Czuwajmy | Kraków | 2009 | s. 57-69 |
Sury B. | Droga Europy – Camino de Santiago jako element integracji europejskiej. Profil pielgrzyma do Santiago de Compostela w Roku Jakubowym 2010 | Wpływ świętego roku Jakubowego na rozwój kultu i Drogi św. Jakuba | Czuwajmy | Kraków | 2011 | s. 79-93 |
Wójtowicz M. | Wzrost i przekształcenia ruchu pątniczego na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela w latach 1989-2009 | Jackowski Antoni, Franciszek Mróz, Iwona Hodorowicz, Kult św. Jakuba Apostoła na szlakach pielgrzymkowych do Santiago de Compostela | Czuwajmy | Kraków | 2010 | s. 45-54 |
Wójtowicz M. | Przekształcenia ruchu pielgrzymkowego do Santiago de Compostela w latach 1989-2010 | Peregrinus Cracoviensis 2011, z. 22 | 2011 | s. 329-330 |