Artykuły w pismach naukowych: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(ed) |
(akt.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.<br> | Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.<br> | ||
+ | Zawartość kolumn tabeli można sortować za pomocą przycisków<br> | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
Linia 57: | Linia 58: | ||
|t. LX (2016) z. 1-2 | |t. LX (2016) z. 1-2 | ||
|s. 27-42 | |s. 27-42 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Barrio Barrio J. (tł. [[Piotr Roszak|ks. Roszak]]) | ||
+ | |''Transcendentny sens szlaku św. Jakuba – Camino de Santiago'' | ||
+ | |"Teologia i Człowiek" | ||
+ | |Nr 4 (2013) | ||
+ | |s. 111-126 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Bastowska K. | ||
+ | |''Przyczynek do pielgrzymowania na Pomorskiej Drodze św. Jakuba'' | ||
+ | |"Rocznik Skrzatuski" | ||
+ | |T. 2 (2014) | ||
+ | |s. 81-95 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 85: | Linia 100: | ||
|32 (2012) z. 57 | |32 (2012) z. 57 | ||
|s. 77-91 | |s. 77-91 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Burdziej S. | ||
+ | |''Camino de Santiago – między chrześcijaństwem a New Age'' | ||
+ | |"Paedagogia Christiana" | ||
+ | |T. 2 (2004) | ||
+ | |s. 71-80 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Burdziej S. | ||
+ | |''Renesans Drogi św. Jakuba – spojrzenie socjologa'' | ||
+ | |"Przegląd Powszechny" | ||
+ | |2003, nr 2 | ||
+ | |s. 209-216 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Burdziej S. | ||
+ | |''„Jedną nogą na chrześcijańskiej ścieżce” : współczesna pielgrzymka do Santiago de Compostella w perspektywie socjologicznej'' | ||
+ | |"Prace Komisji Historii Sztuki" | ||
+ | |T. 35 (2008) | ||
+ | |s. 111-116 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 92: | Linia 128: | ||
|z. 12 (2001) | |z. 12 (2001) | ||
|s. 117-140 | |s. 117-140 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Dawidejt-Jastrzębska E. | ||
+ | |''Egzemplifikacje, konteksty i znaczenie kultu oraz świątyni św. Jakuba w Nysie od dawnych do współczesnych czasów'' | ||
+ | |"Śląsk Opolski" | ||
+ | |R. 19, nr 1 (2010) | ||
+ | |s. 45-55 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 162: | Linia 205: | ||
|12/2001 (964) | |12/2001 (964) | ||
|s. 356-364 | |s. 356-364 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Hodorowicz I., Hodorowicz M., [[Franciszek Mróz|Mróz F.]] | ||
+ | |''Najpiękniejsza droga świata'' | ||
+ | |"Alma Mater" | ||
+ | |Nr 108 (2008) | ||
+ | |s. 98-100 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 197: | Linia 247: | ||
|z. 12 (2001) | |z. 12 (2001) | ||
|s. 29 - 49 | |s. 29 - 49 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Jamróz M. | ||
+ | |''Pieśni śpiewane w drodze do sanktuarium św. Jakuba w Compostelli, zachowane w XII-wiecznym manuskrypcie Codex Calixtinus'' | ||
+ | |"Prace Komisji Historii Sztuki" | ||
+ | |T. 35 (2008) | ||
+ | |s. 57-61 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 204: | Linia 261: | ||
|9(50)1990 | |9(50)1990 | ||
|s. 6. | |s. 6. | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | Jankowska J. | ||
+ | |''Patrocinium św. Jakuba Większego Apostoła w ikonografii kościołów metropolii poznańskiej'' | ||
+ | |"Roczniki Humanistyczne" | ||
+ | |2002, z. 4 | ||
+ | |s. 149-189 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 284: | Linia 348: | ||
|- | |- | ||
|Kozyra J. | |Kozyra J. | ||
− | |Pielgrzymki w Biblii | + | |''Pielgrzymki w Biblii'' |
|„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | |„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | ||
|t. 21 (1988) | |t. 21 (1988) | ||
Linia 291: | Linia 355: | ||
|- | |- | ||
|Krätzl H. | |Krätzl H. | ||
− | |Pielgrzymka odkryta na nowo | + | |''Pielgrzymka odkryta na nowo'' |
|„Ateneum Kapłańskie” | |„Ateneum Kapłańskie” | ||
|t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | |t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | ||
Linia 312: | Linia 376: | ||
|- | |- | ||
|Krzyżak L. | |Krzyżak L. | ||
− | |Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła | + | |''Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła'' |
|„Teologia i człowiek” | |„Teologia i człowiek” | ||
|28 (2014) 4 | |28 (2014) 4 | ||
Linia 319: | Linia 383: | ||
|- | |- | ||
|Langkammer H. | |Langkammer H. | ||
− | |Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy | + | |''Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy'' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|4 (100) 1997 | |4 (100) 1997 | ||
Linia 326: | Linia 390: | ||
|- | |- | ||
|Lisowska A., Wieszaczewska A. | |Lisowska A., Wieszaczewska A. | ||
− | |Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych | + | |''Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych'' |
|„Turystyka Kulturowa” | |„Turystyka Kulturowa” | ||
|3/2017 | |3/2017 | ||
Linia 333: | Linia 397: | ||
|- | |- | ||
|Longosz S. | |Longosz S. | ||
− | |Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie | + | |''Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie'' |
|„Vox Patrum” | |„Vox Patrum” | ||
|16 (1996) z. 30-31 | |16 (1996) z. 30-31 | ||
Linia 344: | Linia 408: | ||
|T. 41/42 (2004/2005) | |T. 41/42 (2004/2005) | ||
|s. 193-204 | |s. 193-204 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | MeyerB., Panasiuk A., Sawińska A. | ||
+ | |''Baza noclegowa jako determinanta kreowania produktu turystycznego “Pomorska Droga św. Jakuba” w województwie zachodniopomorskim'' | ||
+ | |"Ekonomiczne Problemy Turystyki" | ||
+ | |Nr 4 (2013) | ||
+ | |s. 131-145 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 354: | Linia 425: | ||
|- | |- | ||
|Mikos v. Rohrscheidt A. | |Mikos v. Rohrscheidt A. | ||
− | |Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej | + | |''Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej'' |
|„Turystyka Kulturowa” | |„Turystyka Kulturowa” | ||
|5/2013 | |5/2013 | ||
Linia 361: | Linia 432: | ||
|- | |- | ||
|Miotk A. | |Miotk A. | ||
− | |«Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu | + | |''«Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu'' |
|„Studia Warmińskie” | |„Studia Warmińskie” | ||
|T. 39 (2002) | |T. 39 (2002) | ||
|s. 161-168. | |s. 161-168. | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Franciszek Mróz|Mróz F.]] | ||
+ | |''Małopolska Droga św. Jakuba : geneza, rozwój, nowe wyzwania i perspektywy'' | ||
+ | |"Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu" | ||
+ | |T. 47 (2014) | ||
+ | |s. 22-31 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Łukasz Mróz |Mróz Ł.]] | ||
+ | |''Droga św. Jakuba Via Regia : geneza i rozwój (ze szczególnym uwzględnieniem odcinka w województwie podkarpackim)'' | ||
+ | |"Peregrinus Cracoviensis" | ||
+ | |Z. 23 (2012) | ||
+ | |s. 73-90 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
Linia 375: | Linia 460: | ||
|- | |- | ||
|Myszor W. | |Myszor W. | ||
− | |Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele | + | |''Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele'' |
|„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | |„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | ||
|T. 16 (1983) | |T. 16 (1983) | ||
Linia 382: | Linia 467: | ||
|- | |- | ||
|Nadolski B. | |Nadolski B. | ||
− | |«Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania | + | |''«Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania'' |
|„Liturgia Sacra” | |„Liturgia Sacra” | ||
|2/1999 | |2/1999 | ||
Linia 389: | Linia 474: | ||
|- | |- | ||
|Narecki Z. | |Narecki Z. | ||
− | |Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii | + | |''Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii'' |
|„Pedagogika Katolicka” | |„Pedagogika Katolicka” | ||
|1/2014 | |1/2014 | ||
Linia 396: | Linia 481: | ||
|- | |- | ||
|Nawrocki S. | |Nawrocki S. | ||
− | |Teologia pielgrzymek | + | |''Teologia pielgrzymek'' |
|„Homo Dei” | |„Homo Dei” | ||
|3 (99) 1960 | |3 (99) 1960 | ||
Linia 403: | Linia 488: | ||
|- | |- | ||
|Niedźwiedź A. | |Niedźwiedź A. | ||
− | |Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania | + | |''Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania'' |
|„Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” | |„Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” | ||
|R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) | |R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) | ||
Linia 410: | Linia 495: | ||
|- | |- | ||
|Orzechowska-Kowalska K. | |Orzechowska-Kowalska K. | ||
− | |Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | + | |''Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy'' |
|„Turystyka Kulturowa” | |„Turystyka Kulturowa” | ||
|12/2009 | |12/2009 | ||
Linia 417: | Linia 502: | ||
|- | |- | ||
|Orzechowska-Kowalska K. | |Orzechowska-Kowalska K. | ||
− | |Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba | + | |''Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba'' |
|„Ochrona Zabytków” | |„Ochrona Zabytków” | ||
|3-4/2012 | |3-4/2012 | ||
Linia 424: | Linia 509: | ||
|- | |- | ||
|Orzechowska-Kowalska K. | |Orzechowska-Kowalska K. | ||
− | |Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela | + | |''Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela'' |
|„Turystyka Kulturowa” | |„Turystyka Kulturowa” | ||
|4/2013 | |4/2013 | ||
|s. 36-55 | |s. 36-55 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Orzechowska-Kowalska K. | ||
+ | |''Pielgrzymi polscy w Santiago de Compstela w latach 1631-1716'' | ||
+ | |"Folia Turistica" | ||
+ | |Nr 27 (2012) | ||
+ | |s. 109-131 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Ostrowski M. | |Ostrowski M. | ||
− | |Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania | + | |''Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania'' |
|„Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | |„Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | ||
|T. 4 (2003) | |T. 4 (2003) | ||
Linia 438: | Linia 530: | ||
|- | |- | ||
|Ostrowski M. | |Ostrowski M. | ||
− | |Pielgrzymowanie czy turystyka religijna | + | |''Pielgrzymowanie czy turystyka religijna'' |
|„Przegląd Kalwaryjski” | |„Przegląd Kalwaryjski” | ||
|8/2003 | |8/2003 | ||
Linia 445: | Linia 537: | ||
|- | |- | ||
|Ostrowski M. | |Ostrowski M. | ||
− | |Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych | + | |''Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych'' |
|„Roczniki Teologiczne (KUL)” | |„Roczniki Teologiczne (KUL)” | ||
|t. LXII (2015) z. 6 | |t. LXII (2015) z. 6 | ||
Linia 452: | Linia 544: | ||
|- | |- | ||
|Ożóg M. | |Ożóg M. | ||
− | |O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej | + | |''O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej'' |
|„Ethos” | |„Ethos” | ||
|R. 23, nr 4 /2010 (92) | |R. 23, nr 4 /2010 (92) | ||
Linia 459: | Linia 551: | ||
|- | |- | ||
|Ożóg M. | |Ożóg M. | ||
− | |Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima | + | |''Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima'' |
|„Vox Patrum” | |„Vox Patrum” | ||
|32 (2012) z. 57 | |32 (2012) z. 57 | ||
Linia 466: | Linia 558: | ||
|- | |- | ||
|Pach J. | |Pach J. | ||
− | |Troska o przyszłość pielgrzymowania | + | |''Troska o przyszłość pielgrzymowania'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|6 (1998) | |6 (1998) | ||
Linia 473: | Linia 565: | ||
|- | |- | ||
|Paczkowski M. | |Paczkowski M. | ||
− | |„Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania | + | |''„Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania'' |
|„Vox Patrum” | |„Vox Patrum” | ||
|26 (2006) z. 49 | |26 (2006) z. 49 | ||
Linia 480: | Linia 572: | ||
|- | |- | ||
|Paczkowski M. | |Paczkowski M. | ||
− | |„Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu | + | |''„Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu'' |
|„Teologia i człowiek” | |„Teologia i człowiek” | ||
|7-8 (2006) | |7-8 (2006) | ||
Linia 487: | Linia 579: | ||
|- | |- | ||
|Pawlik J. | |Pawlik J. | ||
− | |Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej | + | |''Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej'' |
|„Nasza Przeszłość” | |„Nasza Przeszłość” | ||
|t. 44 (1975) | |t. 44 (1975) | ||
Linia 494: | Linia 586: | ||
|- | |- | ||
|Pawłowska-Blahaczek B. | |Pawłowska-Blahaczek B. | ||
− | |Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek) | + | |''Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek)'' |
|„Vox Patrum” | |„Vox Patrum” | ||
|28 (2008) z. 52/2 | |28 (2008) z. 52/2 | ||
|s. 843-854 | |s. 843-854 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Pietrzak J. | ||
+ | |''„Niebiańscy orędownicy” : w kręgu kultu świętych patronów rodu Sobieskich i ich peregrynacji'' | ||
+ | |"Acta Universitatis Lodziensis. Folia Historia" | ||
+ | |[Z.] 90 (2013) | ||
+ | |s. 23-45 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Piwowarczyk R. | |Piwowarczyk R. | ||
− | |Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym | + | |''Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|4 (1996) | |4 (1996) | ||
Linia 508: | Linia 607: | ||
|- | |- | ||
|Polok B. | |Polok B. | ||
− | |Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek) | + | |''Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek)'' |
|„Scriptura Sacra” | |„Scriptura Sacra” | ||
|13 - 14 (2009-2010) | |13 - 14 (2009-2010) | ||
Linia 515: | Linia 614: | ||
|- | |- | ||
|Prüfer P. | |Prüfer P. | ||
− | |Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło | + | |''Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło'' |
|„Społeczeństwo i Rodzina” | |„Społeczeństwo i Rodzina” | ||
|24 (2010) nr 3 | |24 (2010) nr 3 | ||
Linia 522: | Linia 621: | ||
|- | |- | ||
|Prusowski W. | |Prusowski W. | ||
− | |Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej | + | |''Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|z. 17 (2006) | |z. 17 (2006) | ||
Linia 529: | Linia 628: | ||
|- | |- | ||
|Ravasi G. | |Ravasi G. | ||
− | |Abraham i Boży lud pielgrzymi | + | |''Abraham i Boży lud pielgrzymi'' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|4 (100) 1997 | |4 (100) 1997 | ||
Linia 536: | Linia 635: | ||
|- | |- | ||
|Robak M. | |Robak M. | ||
− | |Chrześcijaństwo w marszu | + | |''Chrześcijaństwo w marszu'' |
|„Christianitas” | |„Christianitas” | ||
|nr 3/4 (2000) | |nr 3/4 (2000) | ||
Linia 543: | Linia 642: | ||
|- | |- | ||
|Robek E. | |Robek E. | ||
− | |Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka | + | |''Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka'' |
|„Ateneum Kapłańskie” | |„Ateneum Kapłańskie” | ||
|T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | |T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | ||
Linia 550: | Linia 649: | ||
|- | |- | ||
|Rojewski A. | |Rojewski A. | ||
− | |Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie | + | |''Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie'' |
|„Studia Płockie” | |„Studia Płockie” | ||
|T. 13 (1985) | |T. 13 (1985) | ||
Linia 557: | Linia 656: | ||
|- | |- | ||
|Rudniański J. | |Rudniański J. | ||
− | |Pielgrzymka | + | |''Pielgrzymka'' |
|„W Drodze” | |„W Drodze” | ||
|nr 8 (300) 1998 | |nr 8 (300) 1998 | ||
Linia 564: | Linia 663: | ||
|- | |- | ||
|Ryś G. | |Ryś G. | ||
− | |Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja | + | |''Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|18 (2007) | |18 (2007) | ||
Linia 571: | Linia 670: | ||
|- | |- | ||
|Seweryniak H. | |Seweryniak H. | ||
− | |Geografia zbawienia | + | |''Geografia zbawienia'' |
|„Studia Płockie” | |„Studia Płockie” | ||
|T. 37 (2009) | |T. 37 (2009) | ||
Linia 578: | Linia 677: | ||
|- | |- | ||
|Sitek A. | |Sitek A. | ||
− | |Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika | + | |''Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika'' |
|„Scriptura Sacra” | |„Scriptura Sacra” | ||
|13/14 (2009/2010) | |13/14 (2009/2010) | ||
Linia 585: | Linia 684: | ||
|- | |- | ||
|Sobczyk A. J. | |Sobczyk A. J. | ||
− | |Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania? | + | |''Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania?'' |
|„Katecheta” | |„Katecheta” | ||
|R. 52 (2008) nr 6 | |R. 52 (2008) nr 6 | ||
|s. 34-36 | |s. 34-36 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Sołtysik M., Smolarski T. | ||
+ | |''Znaczenie pielgrzymkowego szlaku św. Jakuba w tworzeniu obszarowego produktu turystycznego wybranych gmin ślężańskich'' | ||
+ | |"Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Ekonomiczne Problemy Usług" | ||
+ | |Nr 66 (2011) | ||
+ | |s. 315-325 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Stanisławski Z. | |Stanisławski Z. | ||
− | |Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim | + | |''Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim'' |
|„Rocznik Skrzatuski” | |„Rocznik Skrzatuski” | ||
|2 (2014) | |2 (2014) | ||
Linia 599: | Linia 705: | ||
|- | |- | ||
|Starowieyski M. | |Starowieyski M. | ||
− | |Jakub Większy Apostoł (historia i legenda) | + | |''Jakub Większy Apostoł (historia i legenda)'' |
|„W drodze” | |„W drodze” | ||
|8 (228) 192 | |8 (228) 192 | ||
Linia 606: | Linia 712: | ||
|- | |- | ||
|Starowieyski M. | |Starowieyski M. | ||
− | |Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła | + | |''Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła'' |
|„Warszawskie Studia Teologiczne” | |„Warszawskie Studia Teologiczne” | ||
|[T.] 8 (1995) | |[T.] 8 (1995) | ||
Linia 613: | Linia 719: | ||
|- | |- | ||
|Starowieyski M. | |Starowieyski M. | ||
− | |Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia | + | |''Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia'' |
|„Bobolanum” | |„Bobolanum” | ||
|4 (1993) | |4 (1993) | ||
Linia 620: | Linia 726: | ||
|- | |- | ||
|Stefański J. | |Stefański J. | ||
− | |Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu | + | |''Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu'' |
|„Ateneum Kapłańskie” | |„Ateneum Kapłańskie” | ||
|T. 162, z. 1 (629) r. 2014 | |T. 162, z. 1 (629) r. 2014 | ||
Linia 627: | Linia 733: | ||
|- | |- | ||
|Supruniuk A. | |Supruniuk A. | ||
− | |Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie | + | |''Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie'' |
|„Eastern Review” | |„Eastern Review” | ||
|t. 5 (2001) | |t. 5 (2001) | ||
Linia 634: | Linia 740: | ||
|- | |- | ||
|Szymborski W. | |Szymborski W. | ||
− | |„Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski | + | |''„Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|23 (2012) | |23 (2012) | ||
Linia 641: | Linia 747: | ||
|- | |- | ||
|Tarasiuk T. | |Tarasiuk T. | ||
− | |Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim | + | |''Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim'' |
|„Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” | |„Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” | ||
|8 (2012) | |8 (2012) | ||
Linia 648: | Linia 754: | ||
|- | |- | ||
|Tarkowska E. | |Tarkowska E. | ||
− | |Czas podróży, włóczęgi, wędrówki | + | |''Czas podróży, włóczęgi, wędrówki'' |
|„Res Publica Nova” | |„Res Publica Nova” | ||
|nr 7-8/1995 | |nr 7-8/1995 | ||
Linia 655: | Linia 761: | ||
|- | |- | ||
|Tomaszewski T. | |Tomaszewski T. | ||
− | |Pielgrzymowanie w Biblii | + | |''Pielgrzymowanie w Biblii'' |
|„Rocznik Skrzatuski” | |„Rocznik Skrzatuski” | ||
|T. 2 (2014) | |T. 2 (2014) | ||
Linia 662: | Linia 768: | ||
|- | |- | ||
|Tuniz D. | |Tuniz D. | ||
− | |«Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych | + | |''«Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych'' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|nr 4 (100) 1997 | |nr 4 (100) 1997 | ||
Linia 669: | Linia 775: | ||
|- | |- | ||
|Ukleja R. | |Ukleja R. | ||
− | |Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu | + | |''Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu'' |
|„Seminare” | |„Seminare” | ||
|18 (2002) | |18 (2002) | ||
Linia 676: | Linia 782: | ||
|- | |- | ||
|Van Calster S. | |Van Calster S. | ||
− | |W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1) | + | |''W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1)'' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|4 (100) 1997 | |4 (100) 1997 | ||
Linia 683: | Linia 789: | ||
|- | |- | ||
|Wejman H. | |Wejman H. | ||
− | |Wartość kultu świętego Jakuba Starszego | + | |''Wartość kultu świętego Jakuba Starszego'' |
|„Colloquia Theologica Ottoniana” | |„Colloquia Theologica Ottoniana” | ||
|1/2010 | |1/2010 | ||
Linia 690: | Linia 796: | ||
|- | |- | ||
|Witkowska A. | |Witkowska A. | ||
− | |Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie | + | |''Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie'' |
|„Kwartalnik Historyczny” | |„Kwartalnik Historyczny” | ||
|R. 86 nr 4 (1979) | |R. 86 nr 4 (1979) | ||
Linia 697: | Linia 803: | ||
|- | |- | ||
|Witkowska A. | |Witkowska A. | ||
− | |Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna | + | |''Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna'' |
|„Roczniki humanistyczne” | |„Roczniki humanistyczne” | ||
|t. XXVII (1979) z. 2 | |t. XXVII (1979) z. 2 | ||
Linia 704: | Linia 810: | ||
|- | |- | ||
|Witkowska A. | |Witkowska A. | ||
− | |Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w. | + | |''Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w.'' |
|„Znak” | |„Znak” | ||
|205- 206 (1971) | |205- 206 (1971) | ||
Linia 711: | Linia 817: | ||
|- | |- | ||
|Witkowska A. | |Witkowska A. | ||
− | |Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie | + | |''Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie'' |
|„Roczniki humanistyczne” (KUL) | |„Roczniki humanistyczne” (KUL) | ||
|XXII (1974) z. 2 | |XXII (1974) z. 2 | ||
Linia 718: | Linia 824: | ||
|- | |- | ||
|Wolnik F. | |Wolnik F. | ||
− | |Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu | + | |''Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu'' |
|„Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” | |„Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” | ||
|T. 27 (2007) | |T. 27 (2007) | ||
|s. 87-103 | |s. 87-103 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | Wójtowicz M. | ||
+ | | ''Przekształcenia ruchu pielgrzymkowego do Santiago de Compostela w latach 1989-2010'' | ||
+ | |"Peregrinus Cracoviensis" | ||
+ | |Z. 22 (2011) | ||
+ | |s. 313-333 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Wyrozumska B. | |Wyrozumska B. | ||
− | |Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu | + | |''Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu'' |
|„Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” | |„Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” | ||
|z. 89 (1989) | |z. 89 (1989) | ||
|s. 79-88 | |s. 79-88 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Zabawa K. | ||
+ | |''Fenomen pielgrzymek do Santiago de Compostela w najnowszych polskich relacjach i badaniach'' | ||
+ | |"Rocznik Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie" | ||
+ | |2009 | ||
+ | |s. 221-231 | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|Zagórski D. | |Zagórski D. | ||
− | |Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świętego | + | |''Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świętego'' |
|„Studia Sandomierskie” | |„Studia Sandomierskie” | ||
|T. 14, z. 2/4 (2007) | |T. 14, z. 2/4 (2007) |
Wersja z 15:17, 10 cze 2022
Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.
Zawartość kolumn tabeli można sortować za pomocą przycisków
autor | tytuł | czasopismo | numer | strony | w sieci |
---|---|---|---|---|---|
Ablewicz J. | Pielgrzymka jako znak święty | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | T. 9 (1983) | s. 13-24 | |
Abramek R. J. | Teologiczne podstawy i sens pastoralny pielgrzymki jako formy kultu na przykładzie Pieszej Pielgrzymki Warszawskiej | „Częstochowskie Studia Teologiczne” | t. 9-10 (1981-82) | s. 171-223 | |
Adamczyk D. | Turystyka a ostateczny cel życia człowieka | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 3 (153) 2006 | s. 132-135 | |
Bakalarz J. | Kościół wobec ludzi wędrujących | „Collectanea Theologica” | 50/1 (1980) | s. 177-181 | |
Baniak J. | Pielgrzymka religijna | „Przegląd Religioznawczy” | 2004, nr 1 | s. 39-46 | |
Baraniecka K. | „Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej | „Etnografia Polska” | T. 52 (2008) z. 1/2 | s. 137-154 | |
Baraniecka-Olszewska K. | O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek | „Etnografia Polska” | t. LX (2016) z. 1-2 | s. 27-42 | |
Barrio Barrio J. (tł. ks. Roszak) | Transcendentny sens szlaku św. Jakuba – Camino de Santiago | "Teologia i Człowiek" | Nr 4 (2013) | s. 111-126 | |
Bastowska K. | Przyczynek do pielgrzymowania na Pomorskiej Drodze św. Jakuba | "Rocznik Skrzatuski" | T. 2 (2014) | s. 81-95 | |
Bremer J. | Camino de Santiago - droga świętych legend | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 93-108 | |
Bremer J. | Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela | „Folia Turistica” | 24 (2011) | s. 163-178 | |
Brzegowy T. | Izrael pielgrzymujący | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | t. 9 (1983) | s. 37-51 | |
Bulas R. | Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 77-91 | |
Burdziej S. | Camino de Santiago – między chrześcijaństwem a New Age | "Paedagogia Christiana" | T. 2 (2004) | s. 71-80 | |
Burdziej S. | Renesans Drogi św. Jakuba – spojrzenie socjologa | "Przegląd Powszechny" | 2003, nr 2 | s. 209-216 | |
Burdziej S. | „Jedną nogą na chrześcijańskiej ścieżce” : współczesna pielgrzymka do Santiago de Compostella w perspektywie socjologicznej | "Prace Komisji Historii Sztuki" | T. 35 (2008) | s. 111-116 | |
Datko A. | Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 117-140 | |
Dawidejt-Jastrzębska E. | Egzemplifikacje, konteksty i znaczenie kultu oraz świątyni św. Jakuba w Nysie od dawnych do współczesnych czasów | "Śląsk Opolski" | R. 19, nr 1 (2010) | s. 45-55 | |
Dec I. | Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku | „Peregrinus Cracoviensis” | 7 (1999) | s. 61-72 | |
Dorywalska B. | Szlakiem Ecclesia Cluniacensis | „Peregrinus Cracoviensis” | 17 (2006) | s. 207 215 | |
Duda T., Doburzyński D. | Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | „International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | patrz tu | |
Fułat T. J. | Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny | „Przegląd Kalwaryjski” | 7 (2002) | s. 321-343 | |
Galbraith M. | On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage | “Anthropological Quarterly” | Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | s. 61-73 | |
Goliszek P. | Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów | „Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | 2012 4 (59) | s. 207-225 | |
Gomez-Geraud M-C. | Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 68-76 | |
Góźdź K. | Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza | „Ethos” | 16 (2003) nr 3/4 | s. 124-140 | |
Hamarneh B. | Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 41-50 | |
Hervieu-Léger D. | Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" | „Przegląd Powszechny” | 12/2001 (964) | s. 356-364 | |
Hodorowicz I., Hodorowicz M., Mróz F. | Najpiękniejsza droga świata | "Alma Mater" | Nr 108 (2008) | s. 98-100 | |
Iwaszkiewicz P. | Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład | „Meander” | 46 (1991) | s. 63 - 75 | |
Iwaszkiewicz P. | Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej | „Meander” | 45 (1990) z. 1 | s. 13-19 | |
Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | Geografia pielgrzymek Jana Pawła II | „Peregrinus Cracoviensis” | 20 (2009) | s.19-45 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 18 (2007) | s. 13-27 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Środowisko przyrodnicze a sacrum | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 29 - 49 | |
Jamróz M. | Pieśni śpiewane w drodze do sanktuarium św. Jakuba w Compostelli, zachowane w XII-wiecznym manuskrypcie Codex Calixtinus | "Prace Komisji Historii Sztuki" | T. 35 (2008) | s. 57-61 | |
Jankiewicz E. | Rekolekcje w drodze | „Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | 9(50)1990 | s. 6. | |
Jankowska J. | Patrocinium św. Jakuba Większego Apostoła w ikonografii kościołów metropolii poznańskiej | "Roczniki Humanistyczne" | 2002, z. 4 | s. 149-189 | |
Jankowski S. | «Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna | „Paedagogia Christiana” | 2009 t. 1, | s. 63-78 | |
Jastrzębowska E. | Pielgrzymie dewocjonalia | „Mówią wieki” | 36 (1993), nr 10 | s.13-15 | |
Jusiak R. | Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce | „Chrześcijanin w świecie” | R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | s. 50-67 | |
Kalinowski J. | Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce | „Homo Dei” | 2 (200) 1986 | s. 128 132 | |
Kania W. | Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | 9 (1983) | s. 52-59 | |
Kaszowski L. | Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 4 (1996) | s. 75 - 90 | |
Kazimierczak M. | Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 5-20 | |
Konwent Cz. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe | „Homo Dei” | 1 (282) 2007 | s. 130-136 | |
Kotecki D. | Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana | „Teologia i człowiek” | 7/8 (2006) | s. 133-154 | |
Kowalski M. | Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) | „Kieleckie Studia Teologiczne” | T. 1 cz. 1 (2002) | s. 126-141 | |
Kozicka D. | Podróżny horyzont rozumienia | „Teksty Drugie” | 1-2 (2006) | s. 270-285 | |
Kozyra J. | Pielgrzymki w Biblii | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | t. 21 (1988) | s. 5 18 | |
Krätzl H. | Pielgrzymka odkryta na nowo | „Ateneum Kapłańskie” | t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | s.113-124 | |
Królik M. (opr.) | Wspomnienia pielgrzymów z Warszawy na Jasną Górę | „Studia Claromontana” | 28 (2010) | s. 365-538 | |
Kryczka M. | Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach | „Folia Turistica” | 39 (2016) | s. 293-316 | |
Krzyżak L. | Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła | „Teologia i człowiek” | 28 (2014) 4 | s. 117-134 | |
Langkammer H. | Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 22-31 | |
Lisowska A., Wieszaczewska A. | Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych | „Turystyka Kulturowa” | 3/2017 | s. 74-95 | |
Longosz S. | Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie | „Vox Patrum” | 16 (1996) z. 30-31 | s. 275-336 | |
Matysiak B. | Historiozbawczy charakter izraelskich świąt pielgrzymkowych | „Studia Warmińskie” | T. 41/42 (2004/2005) | s. 193-204 | |
MeyerB., Panasiuk A., Sawińska A. | Baza noclegowa jako determinanta kreowania produktu turystycznego “Pomorska Droga św. Jakuba” w województwie zachodniopomorskim | "Ekonomiczne Problemy Turystyki" | Nr 4 (2013) | s. 131-145 | |
Mikołajczak M. | Judaistyczno-ewangeliczna tradycja o pielgrzymowaniu do Jerozolimy i świątyni | „Scriptura Sacra” | R. 7 (2003) | s. 81-107 | |
Mikos v. Rohrscheidt A. | Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej | „Turystyka Kulturowa” | 5/2013 | s. 86 101. | |
Miotk A. | «Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu | „Studia Warmińskie” | T. 39 (2002) | s. 161-168. | |
Mróz F. | Małopolska Droga św. Jakuba : geneza, rozwój, nowe wyzwania i perspektywy | "Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu" | T. 47 (2014) | s. 22-31 | |
Mróz Ł. | Droga św. Jakuba Via Regia : geneza i rozwój (ze szczególnym uwzględnieniem odcinka w województwie podkarpackim) | "Peregrinus Cracoviensis" | Z. 23 (2012) | s. 73-90 | |
Mruk W. | Status prawny pielgrzymów | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 115-123 | |
Myszor W. | Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | T. 16 (1983) | s. 87-97 | |
Nadolski B. | «Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania | „Liturgia Sacra” | 2/1999 | s. 317-322 | |
Narecki Z. | Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii | „Pedagogika Katolicka” | 1/2014 | s. 51-64 | |
Nawrocki S. | Teologia pielgrzymek | „Homo Dei” | 3 (99) 1960 | s. 401-408 | |
Niedźwiedź A. | Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania | „Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” | R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) | s. 191-204 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | „Turystyka Kulturowa” | 12/2009 | s. 4-20 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba | „Ochrona Zabytków” | 3-4/2012 | s. 89-105 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela | „Turystyka Kulturowa” | 4/2013 | s. 36-55 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Pielgrzymi polscy w Santiago de Compstela w latach 1631-1716 | "Folia Turistica" | Nr 27 (2012) | s. 109-131 | |
Ostrowski M. | Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania | „Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | T. 4 (2003) | s. 231-244 | |
Ostrowski M. | Pielgrzymowanie czy turystyka religijna | „Przegląd Kalwaryjski” | 8/2003 | s. 157-166 | |
Ostrowski M. | Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych | „Roczniki Teologiczne (KUL)” | t. LXII (2015) z. 6 | s. 83-95 | |
Ożóg M. | O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej | „Ethos” | R. 23, nr 4 /2010 (92) | s. 327-331 | |
Ożóg M. | Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 453-468 | |
Pach J. | Troska o przyszłość pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | 6 (1998) | s. 11 16 | |
Paczkowski M. | „Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania | „Vox Patrum” | 26 (2006) z. 49 | s. 511-530 | |
Paczkowski M. | „Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu | „Teologia i człowiek” | 7-8 (2006) | s. 185-207 | |
Pawlik J. | Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej | „Nasza Przeszłość” | t. 44 (1975) | s. 159-184 | |
Pawłowska-Blahaczek B. | Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek) | „Vox Patrum” | 28 (2008) z. 52/2 | s. 843-854 | |
Pietrzak J. | „Niebiańscy orędownicy” : w kręgu kultu świętych patronów rodu Sobieskich i ich peregrynacji | "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Historia" | [Z.] 90 (2013) | s. 23-45 | |
Piwowarczyk R. | Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 205 – 210 | |
Polok B. | Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek) | „Scriptura Sacra” | 13 - 14 (2009-2010) | s. 95 - 121 | |
Prüfer P. | Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło | „Społeczeństwo i Rodzina” | 24 (2010) nr 3 | s. 19-33 | |
Prusowski W. | Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 17 (2006) | s. 149 - 159 | |
Ravasi G. | Abraham i Boży lud pielgrzymi | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 13-21 | |
Robak M. | Chrześcijaństwo w marszu | „Christianitas” | nr 3/4 (2000) | s. 149-156 | |
Robek E. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka | „Ateneum Kapłańskie” | T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | s. 467-487 | |
Rojewski A. | Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie | „Studia Płockie” | T. 13 (1985) | s. 17-23 | |
Rudniański J. | Pielgrzymka | „W Drodze” | nr 8 (300) 1998 | s. 5-9 | |
Ryś G. | Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja | „Peregrinus Cracoviensis” | 18 (2007) | s. 5-11 | |
Seweryniak H. | Geografia zbawienia | „Studia Płockie” | T. 37 (2009) | s. 91-106 | |
Sitek A. | Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika | „Scriptura Sacra” | 13/14 (2009/2010) | s. 123-156 | |
Sobczyk A. J. | Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania? | „Katecheta” | R. 52 (2008) nr 6 | s. 34-36 | |
Sołtysik M., Smolarski T. | Znaczenie pielgrzymkowego szlaku św. Jakuba w tworzeniu obszarowego produktu turystycznego wybranych gmin ślężańskich | "Zeszyty Naukowe – Uniwersytet Szczeciński. Ekonomiczne Problemy Usług" | Nr 66 (2011) | s. 315-325 | |
Stanisławski Z. | Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim | „Rocznik Skrzatuski” | 2 (2014) | s. 97-111 | |
Starowieyski M. | Jakub Większy Apostoł (historia i legenda) | „W drodze” | 8 (228) 192 | s. 68 76 | |
Starowieyski M. | Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła | „Warszawskie Studia Teologiczne” | [T.] 8 (1995) | s. 39-96 | |
Starowieyski M. | Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia | „Bobolanum” | 4 (1993) | s. 146-160 | |
Stefański J. | Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu | „Ateneum Kapłańskie” | T. 162, z. 1 (629) r. 2014 | s. 6-17 | |
Supruniuk A. | Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie | „Eastern Review” | t. 5 (2001) | s. 387-411 | |
Szymborski W. | „Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski | „Peregrinus Cracoviensis” | 23 (2012) | s. 17-30 | |
Tarasiuk T. | Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim | „Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” | 8 (2012) | s. 243-271 | |
Tarkowska E. | Czas podróży, włóczęgi, wędrówki | „Res Publica Nova” | nr 7-8/1995 | s. 12-14 | |
Tomaszewski T. | Pielgrzymowanie w Biblii | „Rocznik Skrzatuski” | T. 2 (2014) | s. 11-18 | |
Tuniz D. | «Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | nr 4 (100) 1997 | s. 51-56 | |
Ukleja R. | Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu | „Seminare” | 18 (2002) | s. 109-120 | |
Van Calster S. | W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1) | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 124 133 | |
Wejman H. | Wartość kultu świętego Jakuba Starszego | „Colloquia Theologica Ottoniana” | 1/2010 | s. 7-18 | |
Witkowska A. | Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie | „Kwartalnik Historyczny” | R. 86 nr 4 (1979) | s. 965-985 | |
Witkowska A. | Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna | „Roczniki humanistyczne” | t. XXVII (1979) z. 2 | s. 5-14 | |
Witkowska A. | Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w. | „Znak” | 205- 206 (1971) | s. 892-900 | |
Witkowska A. | Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie | „Roczniki humanistyczne” (KUL) | XXII (1974) z. 2 | s. 33-46 | |
Wolnik F. | Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu | „Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” | T. 27 (2007) | s. 87-103 | |
Wójtowicz M. | Przekształcenia ruchu pielgrzymkowego do Santiago de Compostela w latach 1989-2010 | "Peregrinus Cracoviensis" | Z. 22 (2011) | s. 313-333 | |
Wyrozumska B. | Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu | „Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” | z. 89 (1989) | s. 79-88 | |
Zabawa K. | Fenomen pielgrzymek do Santiago de Compostela w najnowszych polskich relacjach i badaniach | "Rocznik Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej Ignatianum w Krakowie" | 2009 | s. 221-231 | |
Zagórski D. | Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świętego | „Studia Sandomierskie” | T. 14, z. 2/4 (2007) | s. 349-361 |