Artykuły w pismach naukowych: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(ed) |
(ed) |
||
Linia 39: | Linia 39: | ||
|- | |- | ||
|Baniak J. | |Baniak J. | ||
− | |Pielgrzymka religijna | + | |''Pielgrzymka religijna |
|„Przegląd Religioznawczy” | |„Przegląd Religioznawczy” | ||
|2004, nr 1 | |2004, nr 1 | ||
Linia 46: | Linia 46: | ||
|- | |- | ||
|Baraniecka K. | |Baraniecka K. | ||
− | |„Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej | + | |''„Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej |
| „Etnografia Polska” | | „Etnografia Polska” | ||
|T. 52 (2008) z. 1/2 | |T. 52 (2008) z. 1/2 | ||
Linia 53: | Linia 53: | ||
|- | |- | ||
|Baraniecka-Olszewska K. | |Baraniecka-Olszewska K. | ||
− | |O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek | + | |''O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek |
|„Etnografia Polska” | |„Etnografia Polska” | ||
|t. LX (2016) z. 1-2 | |t. LX (2016) z. 1-2 | ||
Linia 60: | Linia 60: | ||
|- | |- | ||
|Bremer J. | |Bremer J. | ||
− | |Camino de Santiago - droga świętych legend | + | |''Camino de Santiago - droga świętych legend |
|„Folia Turistica” | |„Folia Turistica” | ||
|27 (2012) | |27 (2012) | ||
Linia 67: | Linia 67: | ||
|- | |- | ||
|Bremer J. | |Bremer J. | ||
− | |Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela | + | |''Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela |
|„Folia Turistica” | |„Folia Turistica” | ||
|24 (2011) | |24 (2011) | ||
Linia 74: | Linia 74: | ||
|- | |- | ||
|Brzegowy T. | |Brzegowy T. | ||
− | |Izrael pielgrzymujący | + | |''Izrael pielgrzymujący |
|„Tarnowskie Studia Teologiczne” | |„Tarnowskie Studia Teologiczne” | ||
|t. 9 (1983) | |t. 9 (1983) | ||
Linia 81: | Linia 81: | ||
|- | |- | ||
|Bulas R. | |Bulas R. | ||
− | |Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku | + | |''Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku |
|„Vox Patrum” | |„Vox Patrum” | ||
|32 (2012) z. 57 | |32 (2012) z. 57 | ||
Linia 88: | Linia 88: | ||
|- | |- | ||
|Datko A. | |Datko A. | ||
− | |Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa | + | |''Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|z. 12 (2001) | |z. 12 (2001) | ||
Linia 95: | Linia 95: | ||
|- | |- | ||
|Dec I. | |Dec I. | ||
− | |Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku | + | |''Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku '' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|7 (1999) | |7 (1999) | ||
Linia 102: | Linia 102: | ||
|- | |- | ||
|Dorywalska B. | |Dorywalska B. | ||
− | |Szlakiem Ecclesia Cluniacensis | + | |''Szlakiem Ecclesia Cluniacensis'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|17 (2006) | |17 (2006) | ||
Linia 109: | Linia 109: | ||
|- | |- | ||
|Duda T., Doburzyński D. | |Duda T., Doburzyński D. | ||
− | |Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | + | |''Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction?'' |
|„International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | |„International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | ||
|Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | |Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | ||
Linia 116: | Linia 116: | ||
|- | |- | ||
|Fułat T. J. | |Fułat T. J. | ||
− | |Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny | + | |''Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny'' |
|„Przegląd Kalwaryjski” | |„Przegląd Kalwaryjski” | ||
|7 (2002) | |7 (2002) | ||
Linia 123: | Linia 123: | ||
|- | |- | ||
|Galbraith M. | |Galbraith M. | ||
− | | | + | |''On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage'' |
|“Anthropological Quarterly” | |“Anthropological Quarterly” | ||
|Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | |Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | ||
Linia 130: | Linia 130: | ||
|- | |- | ||
|Goliszek P. | |Goliszek P. | ||
− | |Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów | + | |''Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów'' |
|„Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | |„Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | ||
|2012 4 (59) | |2012 4 (59) | ||
Linia 137: | Linia 137: | ||
|- | |- | ||
|Gomez-Geraud M-C. | |Gomez-Geraud M-C. | ||
− | |Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów | + | |''Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów'' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|4 (100) 1997 | |4 (100) 1997 | ||
Linia 144: | Linia 144: | ||
|- | |- | ||
|Góźdź K. | |Góźdź K. | ||
− | |Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza | + | |''Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza'' |
|„Ethos” | |„Ethos” | ||
|16 (2003) nr 3/4 | |16 (2003) nr 3/4 | ||
Linia 151: | Linia 151: | ||
|- | |- | ||
|Hamarneh B. | |Hamarneh B. | ||
− | |Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" | + | |''Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" '' |
|„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | ||
|4 (100) 1997 | |4 (100) 1997 | ||
Linia 158: | Linia 158: | ||
|- | |- | ||
|Hervieu-Léger D. | |Hervieu-Léger D. | ||
− | |Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" | + | |''Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma"'' |
|„Przegląd Powszechny” | |„Przegląd Powszechny” | ||
|12/2001 (964) | |12/2001 (964) | ||
Linia 165: | Linia 165: | ||
|- | |- | ||
|Iwaszkiewicz P. | |Iwaszkiewicz P. | ||
− | |Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład | + | |''Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład '' |
|„Meander” | |„Meander” | ||
|46 (1991) | |46 (1991) | ||
Linia 172: | Linia 172: | ||
|- | |- | ||
|Iwaszkiewicz P. | |Iwaszkiewicz P. | ||
− | |Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej | + | |''Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej'' |
|„Meander” | |„Meander” | ||
|45 (1990) z. 1 | |45 (1990) z. 1 | ||
Linia 179: | Linia 179: | ||
|- | |- | ||
|Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | |Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | ||
− | |Geografia pielgrzymek Jana Pawła II | + | |''Geografia pielgrzymek Jana Pawła II '' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|20 (2009) | |20 (2009) | ||
Linia 186: | Linia 186: | ||
|- | |- | ||
|Jackowski A., Sołjan I. | |Jackowski A., Sołjan I. | ||
− | |Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej | + | |''Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej'' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|z. 18 (2007) | |z. 18 (2007) | ||
Linia 193: | Linia 193: | ||
|- | |- | ||
|Jackowski A., Sołjan I. | |Jackowski A., Sołjan I. | ||
− | |Środowisko przyrodnicze a sacrum | + | |''Środowisko przyrodnicze a sacrum '' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|z. 12 (2001) | |z. 12 (2001) | ||
Linia 200: | Linia 200: | ||
|- | |- | ||
|Jankiewicz E. | |Jankiewicz E. | ||
− | |Rekolekcje w drodze | + | |''Rekolekcje w drodze'' |
|„Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | |„Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | ||
|9(50)1990 | |9(50)1990 | ||
Linia 207: | Linia 207: | ||
|- | |- | ||
|Jankowski S. | |Jankowski S. | ||
− | |«Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna | + | |''«Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna'' |
|„Paedagogia Christiana” | |„Paedagogia Christiana” | ||
|2009 t. 1, | |2009 t. 1, | ||
Linia 214: | Linia 214: | ||
|- | |- | ||
|Jastrzębowska E. | |Jastrzębowska E. | ||
− | |Pielgrzymie dewocjonalia | + | |''Pielgrzymie dewocjonalia'' |
|„Mówią wieki” | |„Mówią wieki” | ||
|36 (1993), nr 10 | |36 (1993), nr 10 | ||
Linia 221: | Linia 221: | ||
|- | |- | ||
|Jusiak R. | |Jusiak R. | ||
− | |Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce | + | |''Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce'' |
|„Chrześcijanin w świecie” | |„Chrześcijanin w świecie” | ||
|R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | |R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | ||
Linia 228: | Linia 228: | ||
|- | |- | ||
|Kalinowski J. | |Kalinowski J. | ||
− | |Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce | + | |''Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce'' |
|„Homo Dei” | |„Homo Dei” | ||
|2 (200) 1986 | |2 (200) 1986 | ||
Linia 235: | Linia 235: | ||
|- | |- | ||
|Kania W. | |Kania W. | ||
− | |Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła | + | |''Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła'' |
|„Tarnowskie Studia Teologiczne” | |„Tarnowskie Studia Teologiczne” | ||
|9 (1983) | |9 (1983) | ||
Linia 242: | Linia 242: | ||
|- | |- | ||
|Kaszowski L. | |Kaszowski L. | ||
− | |Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania | + | |''Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania '' |
|„Peregrinus Cracoviensis” | |„Peregrinus Cracoviensis” | ||
|z. 4 (1996) | |z. 4 (1996) | ||
Linia 249: | Linia 249: | ||
|- | |- | ||
|Kazimierczak M. | |Kazimierczak M. | ||
− | |Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce | + | |''Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce '' |
|„Folia Turistica” | |„Folia Turistica” | ||
|27 (2012) | |27 (2012) | ||
Linia 256: | Linia 256: | ||
|- | |- | ||
|Konwent Cz. | |Konwent Cz. | ||
− | |Duszpasterstwo pielgrzymkowe | + | |''Duszpasterstwo pielgrzymkowe'' |
|„Homo Dei” | |„Homo Dei” | ||
|1 (282) 2007 | |1 (282) 2007 | ||
Linia 263: | Linia 263: | ||
|- | |- | ||
|Kotecki D. | |Kotecki D. | ||
− | |Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana | + | |''Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana'' |
|„Teologia i człowiek” | |„Teologia i człowiek” | ||
|7/8 (2006) | |7/8 (2006) | ||
Linia 270: | Linia 270: | ||
|- | |- | ||
|Kowalski M. | |Kowalski M. | ||
− | |Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) | + | |''Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8)'' |
|„Kieleckie Studia Teologiczne” | |„Kieleckie Studia Teologiczne” | ||
|T. 1 cz. 1 (2002) | |T. 1 cz. 1 (2002) | ||
Linia 277: | Linia 277: | ||
|- | |- | ||
|Kozicka D. | |Kozicka D. | ||
− | |Podróżny horyzont rozumienia | + | |''Podróżny horyzont rozumienia'' |
|„Teksty Drugie” | |„Teksty Drugie” | ||
|1-2 (2006) | |1-2 (2006) | ||
Linia 409: | Linia 409: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Orzechowska-Kowalska K. |
|Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | |Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | ||
|„Turystyka Kulturowa” | |„Turystyka Kulturowa” | ||
Linia 570: | Linia 570: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Seweryniak H. | |
− | |Seweryniak H. | + | |Geografia zbawienia |
− | + | |„Studia Płockie” | |
− | + | |T. 37 (2009) | |
− | + | |s. 91-106 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Sitek A. | |
− | |Sitek A. | + | |Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika |
− | + | |„Scriptura Sacra” | |
− | + | |13/14 (2009/2010) | |
− | + | |s. 123-156 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Sobczyk A. J. | |
− | |Sobczyk A. J. | + | |Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania? |
− | + | |„Katecheta” | |
− | + | |R. 52 (2008) nr 6 | |
− | + | |s. 34-36 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Stanisławski Z. | |
− | |Stanisławski Z. | + | |Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim |
− | + | |„Rocznik Skrzatuski” | |
− | + | |2 (2014) | |
− | + | |s. 97-111 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Starowieyski M. | |
− | |Starowieyski M. | + | |Jakub Większy Apostoł (historia i legenda) |
− | + | |„W drodze” | |
− | + | |8 (228) 192 | |
− | + | |s. 68 76 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Starowieyski M. | |
− | |Starowieyski M. | + | |Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła |
− | + | |„Warszawskie Studia Teologiczne” | |
− | + | |[T.] 8 (1995) | |
− | + | |s. 39-96 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Starowieyski M. | |
− | |Starowieyski M. | + | |Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia |
− | + | |„Bobolanum” | |
− | + | |4 (1993) | |
− | + | |s. 146-160 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Stefański J. | |
− | |Stefański J. | + | |Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu |
− | + | |„Ateneum Kapłańskie” | |
− | + | |T. 162, z. 1 (629) r. 2014 | |
− | + | |s. 6-17 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Supruniuk A. | |
− | |Supruniuk A. | + | |Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie |
− | + | |„Eastern Review” | |
− | + | |t. 5 (2001) | |
− | + | |s. 387-411 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Szymborski W. | |
− | |Szymborski W. | + | |„Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |23 (2012) | |
− | + | |s. 17-30 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Tarasiuk T. | |
− | |Tarasiuk T. | + | |Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim |
− | + | |„Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” | |
− | + | |8 (2012) | |
− | + | |s. 243-271 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Tarkowska E. |
− | | | + | |Czas podróży, włóczęgi, wędrówki |
− | | | + | |„Res Publica Nova” |
− | | | + | |nr 7-8/1995 |
− | | | + | |s. 12-14 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Tomaszewski T. |
− | | | + | |Pielgrzymowanie w Biblii |
− | + | |„Rocznik Skrzatuski” | |
− | + | |T. 2 (2014) | |
− | + | |s. 11-18 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Tuniz D. |
− | | | + | |«Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych |
− | | | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” |
− | | | + | |nr 4 (100) 1997 |
− | | | + | |s. 51-56 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Ukleja R. |
− | | | + | |Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu |
− | | | + | |„Seminare” |
− | | | + | |18 (2002) |
− | | | + | |s. 109-120 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Van Calster S. |
− | | | + | |W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1) |
− | | | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” |
− | | | + | |4 (100) 1997 |
− | | | + | |s. 124 133 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Wejman H. |
− | | | + | |Wartość kultu świętego Jakuba Starszego |
− | | | + | |„Colloquia Theologica Ottoniana” |
− | | | + | |1/2010 |
− | | | + | |s. 7-18 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Witkowska A. | |
− | |Witkowska A. | + | |Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie |
− | + | |„Kwartalnik Historyczny” | |
− | + | |R. 86 nr 4 (1979) | |
− | + | |s. 965-985 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Witkowska A. | |
− | |Witkowska A. | + | |Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna |
− | + | |„Roczniki humanistyczne” | |
− | + | |t. XXVII (1979) z. 2 | |
− | + | |s. 5-14 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Witkowska A. | |
− | |Witkowska A. | + | |Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w. |
− | + | |„Znak” | |
− | + | |205- 206 (1971) | |
− | + | |s. 892-900 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Witkowska A. | |
− | |Witkowska A. | + | |Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie |
− | + | |„Roczniki humanistyczne” (KUL) | |
− | + | |XXII (1974) z. 2 | |
− | + | |s. 33-46 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Wolnik F. | |
− | |Wolnik F. | + | |Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu |
− | + | |„Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” | |
− | + | |T. 27 (2007) | |
− | + | |s. 87-103 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Wyrozumska B. | |
− | |Wyrozumska B. | + | |Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu |
− | + | |„Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” | |
− | + | |z. 89 (1989) | |
− | + | |s. 79-88 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Zagórski D. | |
− | |Zagórski D. | + | |Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świętego |
− | + | |„Studia Sandomierskie” | |
− | + | |T. 14, z. 2/4 (2007) | |
− | + | |s. 349-361 | |
| | | | ||
|} | |} |
Wersja z 00:12, 13 cze 2020
Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.
autor | tytuł | czasopismo | numer | strony | w sieci |
---|---|---|---|---|---|
Ablewicz J. | Pielgrzymka jako znak święty | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | T. 9 (1983) | s. 13-24 | |
Abramek R. J. | Teologiczne podstawy i sens pastoralny pielgrzymki jako formy kultu na przykładzie Pieszej Pielgrzymki Warszawskiej | „Częstochowskie Studia Teologiczne” | t. 9-10 (1981-82) | s. 171-223 | |
Adamczyk D. | Turystyka a ostateczny cel życia człowieka | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 3 (153) 2006 | s. 132-135 | |
Bakalarz J. | Kościół wobec ludzi wędrujących | „Collectanea Theologica” | 50/1 (1980) | s. 177-181 | |
Baniak J. | Pielgrzymka religijna | „Przegląd Religioznawczy” | 2004, nr 1 | s. 39-46 | |
Baraniecka K. | „Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej | „Etnografia Polska” | T. 52 (2008) z. 1/2 | s. 137-154 | |
Baraniecka-Olszewska K. | O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek | „Etnografia Polska” | t. LX (2016) z. 1-2 | s. 27-42 | |
Bremer J. | Camino de Santiago - droga świętych legend | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 93-108 | |
Bremer J. | Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela | „Folia Turistica” | 24 (2011) | s. 163-178 | |
Brzegowy T. | Izrael pielgrzymujący | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | t. 9 (1983) | s. 37-51 | |
Bulas R. | Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 77-91 | |
Datko A. | Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 117-140 | |
Dec I. | Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku | „Peregrinus Cracoviensis” | 7 (1999) | s. 61-72 | |
Dorywalska B. | Szlakiem Ecclesia Cluniacensis | „Peregrinus Cracoviensis” | 17 (2006) | s. 207 215 | |
Duda T., Doburzyński D. | Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | „International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | patrz tu | |
Fułat T. J. | Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny | „Przegląd Kalwaryjski” | 7 (2002) | s. 321-343 | |
Galbraith M. | On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage | “Anthropological Quarterly” | Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | s. 61-73 | |
Goliszek P. | Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów | „Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | 2012 4 (59) | s. 207-225 | |
Gomez-Geraud M-C. | Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 68-76 | |
Góźdź K. | Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza | „Ethos” | 16 (2003) nr 3/4 | s. 124-140 | |
Hamarneh B. | Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 41-50 | |
Hervieu-Léger D. | Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" | „Przegląd Powszechny” | 12/2001 (964) | s. 356-364 | |
Iwaszkiewicz P. | Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład | „Meander” | 46 (1991) | s. 63 - 75 | |
Iwaszkiewicz P. | Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej | „Meander” | 45 (1990) z. 1 | s. 13-19 | |
Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | Geografia pielgrzymek Jana Pawła II | „Peregrinus Cracoviensis” | 20 (2009) | s.19-45 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 18 (2007) | s. 13-27 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Środowisko przyrodnicze a sacrum | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 29 - 49 | |
Jankiewicz E. | Rekolekcje w drodze | „Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | 9(50)1990 | s. 6. | |
Jankowski S. | «Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna | „Paedagogia Christiana” | 2009 t. 1, | s. 63-78 | |
Jastrzębowska E. | Pielgrzymie dewocjonalia | „Mówią wieki” | 36 (1993), nr 10 | s.13-15 | |
Jusiak R. | Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce | „Chrześcijanin w świecie” | R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | s. 50-67 | |
Kalinowski J. | Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce | „Homo Dei” | 2 (200) 1986 | s. 128 132 | |
Kania W. | Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | 9 (1983) | s. 52-59 | |
Kaszowski L. | Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 4 (1996) | s. 75 - 90 | |
Kazimierczak M. | Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 5-20 | |
Konwent Cz. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe | „Homo Dei” | 1 (282) 2007 | s. 130-136 | |
Kotecki D. | Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana | „Teologia i człowiek” | 7/8 (2006) | s. 133-154 | |
Kowalski M. | Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) | „Kieleckie Studia Teologiczne” | T. 1 cz. 1 (2002) | s. 126-141 | |
Kozicka D. | Podróżny horyzont rozumienia | „Teksty Drugie” | 1-2 (2006) | s. 270-285 | |
Kozyra J. | Pielgrzymki w Biblii | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | t. 21 (1988) | s. 5 18 | |
Krätzl H. | Pielgrzymka odkryta na nowo | „Ateneum Kapłańskie” | t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | s.113-124 | |
Królik M. (opr.) | Wspomnienia pielgrzymów z Warszawy na Jasną Górę | „Studia Claromontana” | 28 (2010) | s. 365-538 | |
Kryczka M. | Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach | „Folia Turistica” | 39 (2016) | s. 293-316 | |
Krzyżak L. | Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła | „Teologia i człowiek” | 28 (2014) 4 | s. 117-134 | |
Langkammer H. | Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 22-31 | |
Lisowska A., Wieszaczewska A. | Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych | „Turystyka Kulturowa” | 3/2017 | s. 74-95 | |
Longosz S. | Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie | „Vox Patrum” | 16 (1996) z. 30-31 | s. 275-336 | |
Matysiak B. | Historiozbawczy charakter izraelskich świąt pielgrzymkowych | „Studia Warmińskie” | T. 41/42 (2004/2005) | s. 193-204 | |
Mikołajczak M. | Judaistyczno-ewangeliczna tradycja o pielgrzymowaniu do Jerozolimy i świątyni | „Scriptura Sacra” | R. 7 (2003) | s. 81-107 | |
Mikos v. Rohrscheidt A. | Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej | „Turystyka Kulturowa” | 5/2013 | s. 86 101. | |
Miotk A. | «Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu | „Studia Warmińskie” | T. 39 (2002) | s. 161-168. | |
Mruk W. | Status prawny pielgrzymów | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 115-123 | |
Myszor W. | Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | T. 16 (1983) | s. 87-97 | |
Nadolski B. | «Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania | „Liturgia Sacra” | 2/1999 | s. 317-322 | |
Narecki Z. | Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii | „Pedagogika Katolicka” | 1/2014 | s. 51-64 | |
Nawrocki S. | Teologia pielgrzymek | „Homo Dei” | 3 (99) 1960 | s. 401-408 | |
Niedźwiedź A. | Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania | „Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” | R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) | s. 191-204 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | „Turystyka Kulturowa” | 12/2009 | s. 4-20 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba | „Ochrona Zabytków” | 3-4/2012 | s. 89-105 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela | „Turystyka Kulturowa” | 4/2013 | s. 36-55 | |
Ostrowski M. | Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania | „Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | T. 4 (2003) | s. 231-244 | |
Ostrowski M. | Pielgrzymowanie czy turystyka religijna | „Przegląd Kalwaryjski” | 8/2003 | s. 157-166 | |
Ostrowski M. | Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych | „Roczniki Teologiczne (KUL)” | t. LXII (2015) z. 6 | s. 83-95 | |
Ożóg M. | O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej | „Ethos” | R. 23, nr 4 /2010 (92) | s. 327-331 | |
Ożóg M. | Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 453-468 | |
Pach J. | Troska o przyszłość pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | 6 (1998) | s. 11 16 | |
Paczkowski M. | „Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania | „Vox Patrum” | 26 (2006) z. 49 | s. 511-530 | |
Paczkowski M. | „Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu | „Teologia i człowiek” | 7-8 (2006) | s. 185-207 | |
Pawlik J. | Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej | „Nasza Przeszłość” | t. 44 (1975) | s. 159-184 | |
Pawłowska-Blahaczek B. | Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek) | „Vox Patrum” | 28 (2008) z. 52/2 | s. 843-854 | |
Piwowarczyk R. | Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 205 – 210 | |
Polok B. | Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek) | „Scriptura Sacra” | 13 - 14 (2009-2010) | s. 95 - 121 | |
Prüfer P. | Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło | „Społeczeństwo i Rodzina” | 24 (2010) nr 3 | s. 19-33 | |
Prusowski W. | Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 17 (2006) | s. 149 - 159 | |
Ravasi G. | Abraham i Boży lud pielgrzymi | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 13-21 | |
Robak M. | Chrześcijaństwo w marszu | „Christianitas” | nr 3/4 (2000) | s. 149-156 | |
Robek E. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka | „Ateneum Kapłańskie” | T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | s. 467-487 | |
Rojewski A. | Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie | „Studia Płockie” | T. 13 (1985) | s. 17-23 | |
Rudniański J. | Pielgrzymka | „W Drodze” | nr 8 (300) 1998 | s. 5-9 | |
Ryś G. | Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja | „Peregrinus Cracoviensis” | 18 (2007) | s. 5-11 | |
Seweryniak H. | Geografia zbawienia | „Studia Płockie” | T. 37 (2009) | s. 91-106 | |
Sitek A. | Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika | „Scriptura Sacra” | 13/14 (2009/2010) | s. 123-156 | |
Sobczyk A. J. | Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania? | „Katecheta” | R. 52 (2008) nr 6 | s. 34-36 | |
Stanisławski Z. | Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim | „Rocznik Skrzatuski” | 2 (2014) | s. 97-111 | |
Starowieyski M. | Jakub Większy Apostoł (historia i legenda) | „W drodze” | 8 (228) 192 | s. 68 76 | |
Starowieyski M. | Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła | „Warszawskie Studia Teologiczne” | [T.] 8 (1995) | s. 39-96 | |
Starowieyski M. | Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia | „Bobolanum” | 4 (1993) | s. 146-160 | |
Stefański J. | Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu | „Ateneum Kapłańskie” | T. 162, z. 1 (629) r. 2014 | s. 6-17 | |
Supruniuk A. | Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie | „Eastern Review” | t. 5 (2001) | s. 387-411 | |
Szymborski W. | „Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski | „Peregrinus Cracoviensis” | 23 (2012) | s. 17-30 | |
Tarasiuk T. | Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim | „Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” | 8 (2012) | s. 243-271 | |
Tarkowska E. | Czas podróży, włóczęgi, wędrówki | „Res Publica Nova” | nr 7-8/1995 | s. 12-14 | |
Tomaszewski T. | Pielgrzymowanie w Biblii | „Rocznik Skrzatuski” | T. 2 (2014) | s. 11-18 | |
Tuniz D. | «Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | nr 4 (100) 1997 | s. 51-56 | |
Ukleja R. | Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu | „Seminare” | 18 (2002) | s. 109-120 | |
Van Calster S. | W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1) | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 124 133 | |
Wejman H. | Wartość kultu świętego Jakuba Starszego | „Colloquia Theologica Ottoniana” | 1/2010 | s. 7-18 | |
Witkowska A. | Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie | „Kwartalnik Historyczny” | R. 86 nr 4 (1979) | s. 965-985 | |
Witkowska A. | Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna | „Roczniki humanistyczne” | t. XXVII (1979) z. 2 | s. 5-14 | |
Witkowska A. | Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w. | „Znak” | 205- 206 (1971) | s. 892-900 | |
Witkowska A. | Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie | „Roczniki humanistyczne” (KUL) | XXII (1974) z. 2 | s. 33-46 | |
Wolnik F. | Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu | „Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” | T. 27 (2007) | s. 87-103 | |
Wyrozumska B. | Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu | „Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” | z. 89 (1989) | s. 79-88 | |
Zagórski D. | Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świętego | „Studia Sandomierskie” | T. 14, z. 2/4 (2007) | s. 349-361 |