Artykuły w pismach naukowych: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(ed) |
(ed) |
||
Linia 318: | Linia 318: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Langkammer H. | |
− | |Langkammer H. | + | |Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy |
− | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |
− | + | |4 (100) 1997 | |
− | + | |s. 22-31 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Lisowska A., Wieszaczewska A. | |
− | |Lisowska A., Wieszaczewska A. | + | |Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych |
− | + | |„Turystyka Kulturowa” | |
− | + | |3/2017 | |
− | + | |s. 74-95 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Longosz S. | |
− | |Longosz S. | + | |Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie |
− | + | |„Vox Patrum” | |
− | + | |16 (1996) z. 30-31 | |
− | + | |s. 275-336 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Matysiak B. |
− | | | + | |Historiozbawczy charakter izraelskich świąt pielgrzymkowych |
− | | | + | |„Studia Warmińskie” |
− | | | + | |T. 41/42 (2004/2005) |
− | | | + | |s. 193-204 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Mikołajczak M. |
− | | | + | |Judaistyczno-ewangeliczna tradycja o pielgrzymowaniu do Jerozolimy i świątyni |
− | | | + | |„Scriptura Sacra” |
− | | | + | |R. 7 (2003) |
− | | | + | |s. 81-107 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Mikos v. Rohrscheidt A. |
− | | | + | |Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej |
− | | | + | |„Turystyka Kulturowa” |
− | | | + | |5/2013 |
− | | | + | |s. 86 101. |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Miotk A. |
− | | | + | |«Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu |
− | + | |„Studia Warmińskie” | |
− | + | |T. 39 (2002) | |
− | + | |s. 161-168. | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Mruk W. |
− | | | + | |Status prawny pielgrzymów |
− | | | + | |„Peregrinus Cracoviensis” |
− | | | + | |4 (1996) |
− | | | + | |s. 115-123 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Myszor W. |
− | | | + | |Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele |
− | + | |„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | |
− | + | |T. 16 (1983) | |
− | + | |s. 87-97 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Nadolski B. |
− | | | + | |«Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania |
− | | | + | |„Liturgia Sacra” |
− | | | + | |2/1999 |
− | | | + | |s. 317-322 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Narecki Z. |
− | | | + | |Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii |
− | | | + | |„Pedagogika Katolicka” |
− | | | + | |1/2014 |
− | | | + | |s. 51-64 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Nawrocki S. |
− | | | + | |Teologia pielgrzymek |
− | | | + | |„Homo Dei” |
− | | | + | |3 (99) 1960 |
− | | | + | |s. 401-408 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Niedźwiedź A. |
− | | | + | |Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania |
− | | | + | |„Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” |
− | | | + | |R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) |
− | | | + | |s. 191-204 |
| | | | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
− | | | + | |Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy |
− | | | + | |„Turystyka Kulturowa” |
− | | | + | |12/2009 |
− | | | + | |s. 4-20 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Orzechowska-Kowalska K. |
− | | | + | |Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba |
− | | | + | |„Ochrona Zabytków” |
− | | | + | |3-4/2012 |
− | | | + | |s. 89-105 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Orzechowska-Kowalska K. | |
− | |Orzechowska-Kowalska K. | + | |Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela |
− | + | |„Turystyka Kulturowa” | |
− | + | |4/2013 | |
− | + | |s. 36-55 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Ostrowski M. |
− | | | + | |Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania |
− | + | |„Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | |
− | + | |T. 4 (2003) | |
− | + | |s. 231-244 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Ostrowski M. |
− | | | + | |Pielgrzymowanie czy turystyka religijna |
− | | | + | |„Przegląd Kalwaryjski” |
− | | | + | |8/2003 |
− | | | + | |s. 157-166 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Ostrowski M. | |
− | |Ostrowski M. | + | |Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych |
− | + | |„Roczniki Teologiczne (KUL)” | |
− | + | |t. LXII (2015) z. 6 | |
− | + | |s. 83-95 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Ożóg M. |
− | | | + | |O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej |
− | | | + | |„Ethos” |
− | | | + | |R. 23, nr 4 /2010 (92) |
− | | | + | |s. 327-331 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Ożóg M. | |
− | + | |Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima | |
− | + | |„Vox Patrum” | |
− | + | |32 (2012) z. 57 | |
− | + | |s. 453-468 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |Ożóg M | ||
− | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Pach J. |
− | | | + | |Troska o przyszłość pielgrzymowania |
− | | | + | |„Peregrinus Cracoviensis” |
− | | | + | |6 (1998) |
− | | | + | |s. 11 16 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Paczkowski M. | |
− | |Paczkowski M. | + | |„Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania |
− | | | + | |„Vox Patrum” |
− | | | + | |26 (2006) z. 49 |
− | | | + | |s. 511-530 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Paczkowski M. |
− | | | + | |„Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu |
− | | | + | |„Teologia i człowiek” |
− | | | + | |7-8 (2006) |
− | | | + | |s. 185-207 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Pawlik J. |
− | | | + | |Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej |
− | + | |„Nasza Przeszłość” | |
− | + | |t. 44 (1975) | |
− | + | |s. 159-184 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Pawłowska-Blahaczek B. |
− | | | + | |Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek) |
− | | | + | |„Vox Patrum” |
− | | | + | |28 (2008) z. 52/2 |
− | | | + | |s. 843-854 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Piwowarczyk R. |
− | | | + | |Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym |
− | | | + | |„Peregrinus Cracoviensis” |
− | | | + | |4 (1996) |
− | | | + | |s. 205 – 210 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |Polok B. |
− | | | + | |Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek) |
− | | | + | |„Scriptura Sacra” |
− | | | + | |13 - 14 (2009-2010) |
− | | | + | |s. 95 - 121 |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Prüfer P. | |
− | |Prüfer P. | + | |Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło |
− | + | |„Społeczeństwo i Rodzina” | |
− | + | |24 (2010) nr 3 | |
− | + | |s. 19-33 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Prusowski W. | |
− | |Prusowski W. | + | |Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |z. 17 (2006) | |
− | + | |s. 149 - 159 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Ravasi G. | |
− | |Ravasi G. | + | |Abraham i Boży lud pielgrzymi |
− | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |
− | + | |4 (100) 1997 | |
− | + | |s. 13-21 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Robak M. | |
− | |Robak M. | + | |Chrześcijaństwo w marszu |
− | + | |„Christianitas” | |
− | + | |nr 3/4 (2000) | |
− | + | |s. 149-156 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Robek E. | |
− | |Robek E. | + | |Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka |
− | + | |„Ateneum Kapłańskie” | |
− | + | |T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | |
− | + | |s. 467-487 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Rojewski A. | |
− | |Rojewski A. | + | |Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie |
− | + | |„Studia Płockie” | |
− | + | |T. 13 (1985) | |
− | + | |s. 17-23 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Rudniański J. | |
− | |Rudniański J. | + | |Pielgrzymka |
− | + | |„W Drodze” | |
− | + | |nr 8 (300) 1998 | |
− | + | |s. 5-9 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Ryś G. | |
− | |Ryś G. | + | |Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |18 (2007) | |
− | + | |s. 5-11 | |
| | | | ||
|- | |- |
Wersja z 23:35, 12 cze 2020
Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.
autor | tytuł | czasopismo | numer | strony | w sieci |
---|---|---|---|---|---|
Ablewicz J. | Pielgrzymka jako znak święty | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | T. 9 (1983) | s. 13-24 | |
Abramek R. J. | Teologiczne podstawy i sens pastoralny pielgrzymki jako formy kultu na przykładzie Pieszej Pielgrzymki Warszawskiej | „Częstochowskie Studia Teologiczne” | t. 9-10 (1981-82) | s. 171-223 | |
Adamczyk D. | Turystyka a ostateczny cel życia człowieka | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 3 (153) 2006 | s. 132-135 | |
Bakalarz J. | Kościół wobec ludzi wędrujących | „Collectanea Theologica” | 50/1 (1980) | s. 177-181 | |
Baniak J. | Pielgrzymka religijna | „Przegląd Religioznawczy” | 2004, nr 1 | s. 39-46 | |
Baraniecka K. | „Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej | „Etnografia Polska” | T. 52 (2008) z. 1/2 | s. 137-154 | |
Baraniecka-Olszewska K. | O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek | „Etnografia Polska” | t. LX (2016) z. 1-2 | s. 27-42 | |
Bremer J. | Camino de Santiago - droga świętych legend | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 93-108 | |
Bremer J. | Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela | „Folia Turistica” | 24 (2011) | s. 163-178 | |
Brzegowy T. | Izrael pielgrzymujący | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | t. 9 (1983) | s. 37-51 | |
Bulas R. | Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 77-91 | |
Datko A. | Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 117-140 | |
Dec I. | Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku | „Peregrinus Cracoviensis” | 7 (1999) | s. 61-72 | |
Dorywalska B. | Szlakiem Ecclesia Cluniacensis | „Peregrinus Cracoviensis” | 17 (2006) | s. 207 215 | |
Duda T., Doburzyński D. | Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | „International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | patrz tu | |
Fułat T. J. | Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny | „Przegląd Kalwaryjski” | 7 (2002) | s. 321-343 | |
Galbraith M. | , On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage | “Anthropological Quarterly” | Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | s. 61-73 | |
Goliszek P. | Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów | „Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | 2012 4 (59) | s. 207-225 | |
Gomez-Geraud M-C. | Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 68-76 | |
Góźdź K. | Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza | „Ethos” | 16 (2003) nr 3/4 | s. 124-140 | |
Hamarneh B. | Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 41-50 | |
Hervieu-Léger D. | Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" | „Przegląd Powszechny” | 12/2001 (964) | s. 356-364 | |
Iwaszkiewicz P. | Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład | „Meander” | 46 (1991) | s. 63 - 75 | |
Iwaszkiewicz P. | Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej | „Meander” | 45 (1990) z. 1 | s. 13-19 | |
Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | Geografia pielgrzymek Jana Pawła II | „Peregrinus Cracoviensis” | 20 (2009) | s.19-45 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 18 (2007) | s. 13-27 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Środowisko przyrodnicze a sacrum | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 29 - 49 | |
Jankiewicz E. | Rekolekcje w drodze | „Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | 9(50)1990 | s. 6. | |
Jankowski S. | «Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna | „Paedagogia Christiana” | 2009 t. 1, | s. 63-78 | |
Jastrzębowska E. | Pielgrzymie dewocjonalia | „Mówią wieki” | 36 (1993), nr 10 | s.13-15 | |
Jusiak R. | Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce | „Chrześcijanin w świecie” | R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | s. 50-67 | |
Kalinowski J. | Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce | „Homo Dei” | 2 (200) 1986 | s. 128 132 | |
Kania W. | Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | 9 (1983) | s. 52-59 | |
Kaszowski L. | Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 4 (1996) | s. 75 - 90 | |
Kazimierczak M. | Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 5-20 | |
Konwent Cz. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe | „Homo Dei” | 1 (282) 2007 | s. 130-136 | |
Kotecki D. | Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana | „Teologia i człowiek” | 7/8 (2006) | s. 133-154 | |
Kowalski M. | Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) | „Kieleckie Studia Teologiczne” | T. 1 cz. 1 (2002) | s. 126-141 | |
Kozicka D. | Podróżny horyzont rozumienia | „Teksty Drugie” | 1-2 (2006) | s. 270-285 | |
Kozyra J. | Pielgrzymki w Biblii | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | t. 21 (1988) | s. 5 18 | |
Krätzl H. | Pielgrzymka odkryta na nowo | „Ateneum Kapłańskie” | t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | s.113-124 | |
Królik M. (opr.) | Wspomnienia pielgrzymów z Warszawy na Jasną Górę | „Studia Claromontana” | 28 (2010) | s. 365-538 | |
Kryczka M. | Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach | „Folia Turistica” | 39 (2016) | s. 293-316 | |
Krzyżak L. | Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła | „Teologia i człowiek” | 28 (2014) 4 | s. 117-134 | |
Langkammer H. | Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 22-31 | |
Lisowska A., Wieszaczewska A. | Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych | „Turystyka Kulturowa” | 3/2017 | s. 74-95 | |
Longosz S. | Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie | „Vox Patrum” | 16 (1996) z. 30-31 | s. 275-336 | |
Matysiak B. | Historiozbawczy charakter izraelskich świąt pielgrzymkowych | „Studia Warmińskie” | T. 41/42 (2004/2005) | s. 193-204 | |
Mikołajczak M. | Judaistyczno-ewangeliczna tradycja o pielgrzymowaniu do Jerozolimy i świątyni | „Scriptura Sacra” | R. 7 (2003) | s. 81-107 | |
Mikos v. Rohrscheidt A. | Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej | „Turystyka Kulturowa” | 5/2013 | s. 86 101. | |
Miotk A. | «Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu | „Studia Warmińskie” | T. 39 (2002) | s. 161-168. | |
Mruk W. | Status prawny pielgrzymów | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 115-123 | |
Myszor W. | Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | T. 16 (1983) | s. 87-97 | |
Nadolski B. | «Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania | „Liturgia Sacra” | 2/1999 | s. 317-322 | |
Narecki Z. | Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii | „Pedagogika Katolicka” | 1/2014 | s. 51-64 | |
Nawrocki S. | Teologia pielgrzymek | „Homo Dei” | 3 (99) 1960 | s. 401-408 | |
Niedźwiedź A. | Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania | „Konteksty: Polska Sztuka Ludowa” | R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317) | s. 191-204 | |
Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy | „Turystyka Kulturowa” | 12/2009 | s. 4-20 | ||
Orzechowska-Kowalska K. | Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba | „Ochrona Zabytków” | 3-4/2012 | s. 89-105 | |
Orzechowska-Kowalska K. | Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela | „Turystyka Kulturowa” | 4/2013 | s. 36-55 | |
Ostrowski M. | Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania | „Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” | T. 4 (2003) | s. 231-244 | |
Ostrowski M. | Pielgrzymowanie czy turystyka religijna | „Przegląd Kalwaryjski” | 8/2003 | s. 157-166 | |
Ostrowski M. | Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych | „Roczniki Teologiczne (KUL)” | t. LXII (2015) z. 6 | s. 83-95 | |
Ożóg M. | O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej | „Ethos” | R. 23, nr 4 /2010 (92) | s. 327-331 | |
Ożóg M. | Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 453-468 | |
Pach J. | Troska o przyszłość pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | 6 (1998) | s. 11 16 | |
Paczkowski M. | „Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania | „Vox Patrum” | 26 (2006) z. 49 | s. 511-530 | |
Paczkowski M. | „Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu | „Teologia i człowiek” | 7-8 (2006) | s. 185-207 | |
Pawlik J. | Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej | „Nasza Przeszłość” | t. 44 (1975) | s. 159-184 | |
Pawłowska-Blahaczek B. | Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek) | „Vox Patrum” | 28 (2008) z. 52/2 | s. 843-854 | |
Piwowarczyk R. | Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym | „Peregrinus Cracoviensis” | 4 (1996) | s. 205 – 210 | |
Polok B. | Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek) | „Scriptura Sacra” | 13 - 14 (2009-2010) | s. 95 - 121 | |
Prüfer P. | Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło | „Społeczeństwo i Rodzina” | 24 (2010) nr 3 | s. 19-33 | |
Prusowski W. | Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 17 (2006) | s. 149 - 159 | |
Ravasi G. | Abraham i Boży lud pielgrzymi | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 13-21 | |
Robak M. | Chrześcijaństwo w marszu | „Christianitas” | nr 3/4 (2000) | s. 149-156 | |
Robek E. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka | „Ateneum Kapłańskie” | T. 144, z. 3 (577) r. 2005 | s. 467-487 | |
Rojewski A. | Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie | „Studia Płockie” | T. 13 (1985) | s. 17-23 | |
Rudniański J. | Pielgrzymka | „W Drodze” | nr 8 (300) 1998 | s. 5-9 | |
Ryś G. | Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja | „Peregrinus Cracoviensis” | 18 (2007) | s. 5-11 | |
Seweryniak H., Geografia zbawienia, „Studia Płockie” T. 37 (2009), s. 91-106. | |||||
Sitek A., Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika, „Scriptura Sacra” 13/14 (2009/2010), s. 123-156. | |||||
Sobczyk A. J., Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania?, „Katecheta” R. 52 (2008) nr 6, s. 34-36. | |||||
Stanisławski Z., Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim, „Rocznik Skrzatuski” 2 (2014), s. 97-111. | |||||
Starowieyski M., Jakub Większy Apostoł (historia i legenda), „W drodze” 8 (228) 192, s. 68 76. | |||||
Starowieyski M., Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła, „Warszawskie Studia Teologiczne” [T.] 8 (1995), s. 39-96. | |||||
Starowieyski M., Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia, „Bobolanum” 4 (1993), s. 146-160. | |||||
Stefański J., Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu, „Ateneum Kapłańskie” T. 162, z. 1 (629) r. 2014, s. 6-17. | |||||
Supruniuk A., Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie, „Eastern Review”, t. 5 (2001), s. 387-411. | |||||
Szymborski W., „Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski, „Peregrinus Cracoviensis” 23 (2012), s. 17-30. | |||||
Tarasiuk T., Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim, „Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” 8 (2012), s. 243-271. | |||||
Tarkowska E., Czas podróży, włóczęgi, wędrówki, „Res Publica Nova” nr 7-8/1995, s. 12-14. | |||||
Tomaszewski T., Pielgrzymowanie w Biblii, „Rocznik Skrzatuski” T. 2 (2014), s. 11-18. | |||||
Tuniz D., «Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych, „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” nr 4 (100) 1997, s. 51-56. | |||||
Ukleja R., Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu, „Seminare” 18 (2002), s. 109-120. | |||||
Van Calster S., W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1), „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” 4 (100) 1997, s. 124 133. | |||||
Wejman H., Wartość kultu świętego Jakuba Starszego, „Colloquia Theologica Ottoniana” 1/2010, s. 7-18. | |||||
Werka M., Komercyjne przeobrażenia ośrodków pielgrzymkowych na świecie. Przykład Mekki i Fatimy, w: Kultura i turystyka. Sacrum i profanum, red. J. Latosińska, J. Mokras-Grabowska, Łódź 2016, s. 55-64. | |||||
Witkowska A., Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie, „Kwartalnik Historyczny” R. 86 nr 4 (1979), s. 965-985. | |||||
Witkowska A., Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna, „Roczniki humanistyczne” t. XXVII (1979) z. 2, s. 5-14. | |||||
Witkowska A., Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w., „Znak” 205- 206 (1971), s. 892-900. | |||||
Witkowska A., Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie, „Roczniki humanistyczne” (KUL) XXII (1974) z. 2, s. 33-46. | |||||
Wolnik F., Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu, „Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” T. 27 (2007), s. 87-103. | |||||
Wyrozumska B., Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu, „Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” z. 89 (1989), s. 79-88. | |||||
Zagórski D., Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świetego, „Studia Sandomierskie” T. 14, z. 2/4 (2007), s. 349-361. |