Artykuły w pismach naukowych: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(ed) |
(ed) |
||
Linia 38: | Linia 38: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Baniak J. | |
− | |Baniak J. | + | |Pielgrzymka religijna |
− | + | |„Przegląd Religioznawczy” | |
− | + | |2004, nr 1 | |
− | + | |s. 39-46 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Baraniecka K. | |
− | |Baraniecka K. | + | |„Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej |
− | + | | „Etnografia Polska” | |
− | + | |T. 52 (2008) z. 1/2 | |
− | + | |s. 137-154 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Baraniecka-Olszewska K. | |
− | |Baraniecka-Olszewska K. | + | |O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek |
− | + | |„Etnografia Polska” | |
− | + | |t. LX (2016) z. 1-2 | |
− | + | |s. 27-42 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Bremer J. | |
− | |Bremer J. | + | |Camino de Santiago - droga świętych legend |
− | + | |„Folia Turistica” | |
− | + | |27 (2012) | |
− | + | |s. 93-108 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Bremer J. | |
− | |Bremer J. | + | |Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela |
− | + | |„Folia Turistica” | |
− | + | |24 (2011) | |
− | + | |s. 163-178 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Brzegowy T. | |
− | |Brzegowy T. | + | |Izrael pielgrzymujący |
− | + | |„Tarnowskie Studia Teologiczne” | |
− | + | |t. 9 (1983) | |
− | + | |s. 37-51 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Bulas R. | |
− | |Bulas R. | + | |Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku |
− | + | |„Vox Patrum” | |
− | + | |32 (2012) z. 57 | |
− | + | |s. 77-91 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Datko A. | |
− | |Datko A. | + | |Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |z. 12 (2001) | |
− | + | |s. 117-140 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Dec I. | |
− | |Dec I. | + | |Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |7 (1999) | |
− | + | |s. 61-72 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Dorywalska B. | |
− | |Dorywalska B. | + | |Szlakiem Ecclesia Cluniacensis |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |17 (2006) | |
− | + | |s. 207 215 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | |Duda T., Doburzyński D. | ||
+ | |Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | ||
+ | |„International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | ||
+ | |Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | ||
| | | | ||
− | | | + | |[https://www.researchgate.net/publication/337717633_Religious_Tourism_vs_Sacred_Space_Experience_Conflflict_or_complementary_interaction patrz tu] |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | + | |Fułat T. J. | |
− | |Fułat T. J. | + | |Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny |
− | + | |„Przegląd Kalwaryjski” | |
− | + | |7 (2002) | |
− | + | |s. 321-343 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Galbraith M. | |
− | |Galbraith M., On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage | + | |, On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage |
− | + | |“Anthropological Quarterly” | |
− | + | |Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | |
− | + | |s. 61-73 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Goliszek P. | |
− | |Goliszek P. | + | |Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów |
− | + | |„Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | |
− | + | |2012 4 (59) | |
− | + | |s. 207-225 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Gomez-Geraud M-C. | |
− | |Gomez-Geraud M-C. | + | |Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów |
− | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |
− | + | |4 (100) 1997 | |
− | + | |s. 68-76 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Góźdź K. | |
− | |Góźdź K. | + | |Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza |
− | + | |„Ethos” | |
− | + | |16 (2003) nr 3/4 | |
− | + | |s. 124-140 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Hamarneh B. | |
− | |Hamarneh B. | + | |Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" |
− | + | |„Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | |
− | + | |4 (100) 1997 | |
− | + | |s. 41-50 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Hervieu-Léger D. | |
− | |Hervieu-Léger D. | + | |Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" |
− | + | |„Przegląd Powszechny” | |
− | + | |12/2001 (964) | |
− | + | |s. 356-364 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Iwaszkiewicz P. | |
− | |Iwaszkiewicz P. | + | |Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład |
− | + | |„Meander” | |
− | + | |46 (1991) | |
− | + | |s. 63 - 75 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Iwaszkiewicz P. | |
− | |Iwaszkiewicz P. | + | |Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej |
− | + | |„Meander” | |
− | + | |45 (1990) z. 1 | |
− | + | |s. 13-19 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | |
− | |Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | + | |Geografia pielgrzymek Jana Pawła II |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |20 (2009) | |
− | + | |s.19-45 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jackowski A., Sołjan I. | |
− | |Jackowski A., Sołjan I. | + | |Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |z. 18 (2007) | |
− | + | |s. 13-27 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jackowski A., Sołjan I. | |
− | |Jackowski A., Sołjan I. | + | |Środowisko przyrodnicze a sacrum |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |z. 12 (2001) | |
− | + | |s. 29 - 49 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jankiewicz E. | |
− | |Jankiewicz E. | + | |Rekolekcje w drodze |
− | + | |„Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | |
− | + | |9(50)1990 | |
− | + | |s. 6. | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jankowski S. | |
− | |Jankowski S. | + | |«Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna |
− | + | |„Paedagogia Christiana” | |
− | + | |2009 t. 1, | |
− | + | |s. 63-78 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jastrzębowska E. | |
− | |Jastrzębowska E. | + | |Pielgrzymie dewocjonalia |
− | + | |„Mówią wieki” | |
− | + | |36 (1993), nr 10 | |
− | + | |s.13-15 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Jusiak R. | |
− | |Jusiak R. | + | |Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce |
− | + | |„Chrześcijanin w świecie” | |
− | + | |R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | |
− | + | |s. 50-67 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kalinowski J. | |
− | |Kalinowski J. | + | |Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce |
− | + | |„Homo Dei” | |
− | + | |2 (200) 1986 | |
− | + | |s. 128 132 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kania W. | |
− | |Kania W. | + | |Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła |
− | + | |„Tarnowskie Studia Teologiczne” | |
− | + | |9 (1983) | |
− | + | |s. 52-59 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kaszowski L. | |
− | |Kaszowski L. | + | |Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania |
− | + | |„Peregrinus Cracoviensis” | |
− | + | |z. 4 (1996) | |
− | + | |s. 75 - 90 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kazimierczak M. | |
− | |Kazimierczak M. | + | |Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce |
− | + | |„Folia Turistica” | |
− | + | |27 (2012) | |
− | + | |s. 5-20 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Konwent Cz. | |
− | |Konwent Cz. | + | |Duszpasterstwo pielgrzymkowe |
− | + | |„Homo Dei” | |
− | + | |1 (282) 2007 | |
− | + | |s. 130-136 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kotecki D. | |
− | |Kotecki D. | + | |Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana |
− | + | |„Teologia i człowiek” | |
− | + | |7/8 (2006) | |
− | + | |s. 133-154 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kowalski M. | |
− | |Kowalski M. | + | |Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) |
− | + | |„Kieleckie Studia Teologiczne” | |
− | + | |T. 1 cz. 1 (2002) | |
− | + | |s. 126-141 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kozicka D. | |
− | |Kozicka D. | + | |Podróżny horyzont rozumienia |
− | + | |„Teksty Drugie” | |
− | + | |1-2 (2006) | |
− | + | |s. 270-285 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kozyra J. | |
− | |Kozyra J. | + | |Pielgrzymki w Biblii |
− | + | |„Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | |
− | + | |t. 21 (1988) | |
− | + | |s. 5 18 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Krätzl H. | |
− | |Krätzl H. | + | |Pielgrzymka odkryta na nowo |
− | + | |„Ateneum Kapłańskie” | |
− | + | |t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | |
− | + | |s.113-124 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Królik M. (opr.) | |
− | |Królik M. (opr.) | + | |Wspomnienia pielgrzymów z Warszawy na Jasną Górę |
− | + | |„Studia Claromontana” | |
− | + | |28 (2010) | |
− | + | |s. 365-538 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Kryczka M. | |
− | |Kryczka M. | + | |Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach |
− | + | |„Folia Turistica” | |
− | + | |39 (2016) | |
− | + | |s. 293-316 | |
| | | | ||
|- | |- | ||
− | + | |Krzyżak L. | |
− | |Krzyżak L. | + | |Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła |
− | + | |„Teologia i człowiek” | |
− | + | |28 (2014) 4 | |
− | + | |s. 117-134 | |
| | | | ||
|- | |- |
Wersja z 20:43, 12 cze 2020
Artykuły traktujące o św. Jakubie, Camino de Santiago i pielgrzymowaniu, opublikowane w czasopismach naukowych.
autor | tytuł | czasopismo | numer | strony | w sieci |
---|---|---|---|---|---|
Ablewicz J. | Pielgrzymka jako znak święty | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | T. 9 (1983) | s. 13-24 | |
Abramek R. J. | Teologiczne podstawy i sens pastoralny pielgrzymki jako formy kultu na przykładzie Pieszej Pielgrzymki Warszawskiej | „Częstochowskie Studia Teologiczne” | t. 9-10 (1981-82) | s. 171-223 | |
Adamczyk D. | Turystyka a ostateczny cel życia człowieka | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 3 (153) 2006 | s. 132-135 | |
Bakalarz J. | Kościół wobec ludzi wędrujących | „Collectanea Theologica” | 50/1 (1980) | s. 177-181 | |
Baniak J. | Pielgrzymka religijna | „Przegląd Religioznawczy” | 2004, nr 1 | s. 39-46 | |
Baraniecka K. | „Communitas” a intencje pątników - typy uczestnictwa w pielgrzymce. Wielki odpust kalwaryjski Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kalwarii Pacławskiej | „Etnografia Polska” | T. 52 (2008) z. 1/2 | s. 137-154 | |
Baraniecka-Olszewska K. | O wielkim odpuście w Kalwarii Pacławskiej ponownie. Refleksja nad antropologią pielgrzymek | „Etnografia Polska” | t. LX (2016) z. 1-2 | s. 27-42 | |
Bremer J. | Camino de Santiago - droga świętych legend | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 93-108 | |
Bremer J. | Przyczyny późnośredniowiecznego schyłku pielgrzymowania na przykładzie Santiago de Compostela | „Folia Turistica” | 24 (2011) | s. 163-178 | |
Brzegowy T. | Izrael pielgrzymujący | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | t. 9 (1983) | s. 37-51 | |
Bulas R. | Chrześcijańskie itineraria do miejsc świętych od II do VIII wieku | „Vox Patrum” | 32 (2012) z. 57 | s. 77-91 | |
Datko A. | Człowiek w przestrzeni symbolicznej. Struktura oraz sakralne i społeczne funkcje pielgrzymek na przykładzie pątnictwa do Wejherowa i Swarzewa | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 117-140 | |
Dec I. | Człowiek jako pielgrzym. O pielgrzymowaniu w aspekcie filozoficzno-teologicznym na tle pielgrzymowania do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Leżajsku | „Peregrinus Cracoviensis” | 7 (1999) | s. 61-72 | |
Dorywalska B. | Szlakiem Ecclesia Cluniacensis | „Peregrinus Cracoviensis” | 17 (2006) | s. 207 215 | |
Duda T., Doburzyński D. | Religious tourism vs. sacred space experience. Conflict or complementary interaction? | „International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage” | Vol. 7: Iss. 5, Article 2 | patrz tu | |
Fułat T. J. | Funkcja sanktuariów w Kościele - aspekt teologiczno-prawny | „Przegląd Kalwaryjski” | 7 (2002) | s. 321-343 | |
Galbraith M. | , On the Road to Czestochowa: Rhetoric and Experience on a Polish Pilgrimage | “Anthropological Quarterly” | Vol. 73 nr 2 (Apr., 2000) | s. 61-73 | |
Goliszek P. | Katechetyczne funkcje pielgrzymki maturzystów | „Roczniki Pastoralno-Katechetyczne” | 2012 4 (59) | s. 207-225 | |
Gomez-Geraud M-C. | Odnowa pielgrzymowania w dobie kontrreformacji: wkład jezuitów | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 68-76 | |
Góźdź K. | Pielgrzymowanie Kościoła w papieskim posługiwaniu wędrownego misjonarza | „Ethos” | 16 (2003) nr 3/4 | s. 124-140 | |
Hamarneh B. | Początki pielgrzymek do Rzymu "ad limina apostolorum" | „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” | 4 (100) 1997 | s. 41-50 | |
Hervieu-Léger D. | Od "praktykującego parafianina" do "pielgrzyma". Katolicyzm wobec wyzwań religijności "pielgrzyma" | „Przegląd Powszechny” | 12/2001 (964) | s. 356-364 | |
Iwaszkiewicz P. | Pielgrzym z Burdigali i jego opis podrózy z Burdigali do Jerozolimy : wstęp i przekład | „Meander” | 46 (1991) | s. 63 - 75 | |
Iwaszkiewicz P. | Wczesnochrześcijańskie opisy podróży do Ziemi Świętej | „Meander” | 45 (1990) z. 1 | s. 13-19 | |
Jackowski A., Sołjan I., Mróz F. | Geografia pielgrzymek Jana Pawła II | „Peregrinus Cracoviensis” | 20 (2009) | s.19-45 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Pielgrzymki jako przejaw solidarności międzyludzkiej | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 18 (2007) | s. 13-27 | |
Jackowski A., Sołjan I. | Środowisko przyrodnicze a sacrum | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 12 (2001) | s. 29 - 49 | |
Jankiewicz E. | Rekolekcje w drodze | „Aspekty. Katolickie pismo gorzowskie” | 9(50)1990 | s. 6. | |
Jankowski S. | «Do kraju tego…» : pielgrzymowanie do Ziemi Świętej jako praktyka religijna | „Paedagogia Christiana” | 2009 t. 1, | s. 63-78 | |
Jastrzębowska E. | Pielgrzymie dewocjonalia | „Mówią wieki” | 36 (1993), nr 10 | s.13-15 | |
Jusiak R. | Pielgrzymka jako element życia religijnego w Polsce | „Chrześcijanin w świecie” | R. 12 (1980) z. 91-92 (7-8/1980) | s. 50-67 | |
Kalinowski J. | Spotkania duszpasterskie po pielgrzymce | „Homo Dei” | 2 (200) 1986 | s. 128 132 | |
Kania W. | Pielgrzymki w czasach Ojców Kościoła | „Tarnowskie Studia Teologiczne” | 9 (1983) | s. 52-59 | |
Kaszowski L. | Chrześcijańskie spojrzenie na środowisko geograficzne jako przestrzeń pielgrzymowania | „Peregrinus Cracoviensis” | z. 4 (1996) | s. 75 - 90 | |
Kazimierczak M. | Duchowy wymiar podróżowania, czyli o spirytualizmie w turystyce | „Folia Turistica” | 27 (2012) | s. 5-20 | |
Konwent Cz. | Duszpasterstwo pielgrzymkowe | „Homo Dei” | 1 (282) 2007 | s. 130-136 | |
Kotecki D. | Kościół jako wspólnota pielgrzymująca w Apokalipsie św. Jana | „Teologia i człowiek” | 7/8 (2006) | s. 133-154 | |
Kowalski M. | Pielgrzymka - droga do domu JHWH (Ps 84, 6-8) | „Kieleckie Studia Teologiczne” | T. 1 cz. 1 (2002) | s. 126-141 | |
Kozicka D. | Podróżny horyzont rozumienia | „Teksty Drugie” | 1-2 (2006) | s. 270-285 | |
Kozyra J. | Pielgrzymki w Biblii | „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” | t. 21 (1988) | s. 5 18 | |
Krätzl H. | Pielgrzymka odkryta na nowo | „Ateneum Kapłańskie” | t. 111 z. (476) VII-VIII 1988 | s.113-124 | |
Królik M. (opr.) | Wspomnienia pielgrzymów z Warszawy na Jasną Górę | „Studia Claromontana” | 28 (2010) | s. 365-538 | |
Kryczka M. | Wirtualne pielgrzymowanie jako efekt stosowania nowych technologii w promocji. Przypadek Światowego Centrum Kultu Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach | „Folia Turistica” | 39 (2016) | s. 293-316 | |
Krzyżak L. | Pielgrzymki w dokumentach i liturgii Kościoła | „Teologia i człowiek” | 28 (2014) 4 | s. 117-134 | |
Langkammer H., Pielgrzym Jezus i jego pierwsi naśladowcy, „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” 4 (100) 1997, s. 22-31. | |||||
Lisowska A., Wieszaczewska A., Santiago de Compostela jako ważna destynacja turystyki pielgrzymkowej - obraz pielgrzymowania w narracjach blogów podróżniczych, „Turystyka Kulturowa” 3/2017 s. 74-95. | |||||
Longosz S., Ksenodochium — hospicjum wczesnochrześcijańskie, „Vox Patrum” 16 (1996) z. 30-31, s. 275-336. | |||||
Łuczak M., Religijność zaangażowana jako enklawa w procesie sekularyzacji na przykładzie pielgrzymowania, w: Górny Śląsk na przełomie wieków. Nadzieje i niepokoje, świadkowie wiary, red. J. Górecki, H. Olszar, WT UŚ, Katowice 2002, s. 207-220. | |||||
Łysiak W., Peregrinatio religiosa: fundament pielgrzymowania w średniowieczu, w: Niematerialne dziedzictwo kulturowe : zakresy, identyfikacja, zagrożenia, red. J. Adamowski, K. Smyk, UMCS i Narodowy Instytut Dziedzictwa, Lublin-Warszawa 2015, s. 170-178. | |||||
Matysiak B., Historiozbawczy charakter izraelskich świąt pielgrzymkowych, „Studia Warmińskie” T. 41/42 (2004/2005), s. 193-204. | |||||
Mikołajczak M., Judaistyczno-ewangeliczna tradycja o pielgrzymowaniu do Jerozolimy i świątyni, „Scriptura Sacra” R. 7 (2003), s. 81-107. | |||||
Mikos v. Rohrscheidt A., Religia jako przedmiot poznawczych zainteresowań turysty. Analiza fenomenu i oferty kulturowej turystyki religijnej, „Turystyka Kulturowa” 5/2013, s. 86 101. | |||||
Miotk A., «Peregrinatio pro Christi amore» we wczesnym średniowieczu, „Studia Warmińskie” T. 39 (2002), s. 161-168. | |||||
Mruk W., Status prawny pielgrzymów, „Peregrinus Cracoviensis” 4 (1996), s. 115-123. | |||||
Myszor W., Ad limina Apostolorum. Podróże i pielgrzymki do Rzymu w starożytnym Kościele, „Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne” T. 16 (1983), s. 87-97. | |||||
Nadolski B., «Również i my wyjdźmy do Niego poza obóz... (Hbr 13,13a)» Z teologii pielgrzymowania, „Liturgia Sacra” 2/1999, s. 317-322. | |||||
Narecki Z., Wokół pielgrzymkowo - sanktuaryjnej ewangelizacji parafii, „Pedagogika Katolicka” 1/2014, s. 51-64. | |||||
Nawrocki S., Teologia pielgrzymek, „Homo Dei” 3 (99) 1960, s. 401-408. | |||||
Niedźwiedź A., Migocząca mapa - w stronę antropologii pielgrzymowania, „Konteksty: Polska Sztuka Ludowa”, R. LXXI (2017) nr 1-2 (316-317), s. 191-204. | |||||
Orzechowska-Kowalska K., Europejskie Szlaki Kulturowe Rady Europy, „Turystyka Kulturowa” 12/2009, s. 4-20. | |||||
Orzechowska-Kowalska K., Szlak kulturowy formą ochrony dziedzictwa przeszłości. Szlaki św. Jakuba, „Ochrona Zabytków” 3-4/2012, s. 89-105. | |||||
Orzechowska-Kowalska K., Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela, „Turystyka Kulturowa” 4/2013, s. 36-55. | |||||
Ostrowski M., Chrystologiczne i eklezjologiczne aspekty pielgrzymowania, „Bielsko-Żywieckie Studia Teologiczne” T. 4 (2003), s. 231-244. | |||||
Ostrowski M., Pielgrzymowanie czy turystyka religijna, „Przegląd Kalwaryjski” 8/2003, s. 157-166. | |||||
Ostrowski M., Teologia sanktuariów – świętych miejsc pielgrzymkowych, „Roczniki Teologiczne (KUL)” t. LXII (2015) z. 6, s. 83-95. | |||||
Ożóg M., O Santiago de Compostela i kryzysie Kościoła - inaczej, „Ethos” R. 23, nr 4 /2010 (92), s. 327-331. | |||||
Ożóg M., Podróże mnichów i duchownych w świetle pism św. Hieronima, „Vox Patrum” 32 (2012) z. 57, s. 453-468. | |||||
Pach J., Troska o przyszłość pielgrzymowania, „Peregrinus Cracoviensis” 6 (1998), s. 11 16. | |||||
Paczkowski M., „Obcy” i „przybysze”. Od statusu cywilno-prawnego do eklezjologii wyobcowania, „Vox Patrum” 26 (2006) z. 49, s. 511-530. | |||||
Paczkowski M., „Wyobcowanie” i „wędrówka” w duchowości starożytnego monastycyzmu, „Teologia i człowiek” 7-8 (2006), s. 185-207. | |||||
Pawlik J., Miejsca pątnicze i ruch pielgrzymkowy w diecezji katowickiej, „Nasza Przeszłość” t. 44 (1975), s. 159-184. | |||||
Pawłowska-Blahaczek B., Kilka uwag o rzymskich "Itinerariach" (VII wiek), „Vox Patrum” 28 (2008) z. 52/2, s. 843-854. | |||||
Piwowarczyk R., Pielgrzymka i sanktuarium w sensie historycznym i teologiczno-biblijnym, „Peregrinus Cracoviensis” 4 (1996), s. 205 – 210. | |||||
Polok B., Pierwsze chrześcijańskie sanktuaria w Ziemi Świętej (Konstantyn W. - IV wiek), „Scriptura Sacra” 13 - 14 (2009-2010), s. 95 - 121. | |||||
Poniży B., Pierwsze sanktuaria Izraela, w: Życie religijne w Biblii, red. G. Witaszek, RW KUL, Lublin 1999, s. 9-36. | |||||
Prüfer P., Piesza pielgrzymka jako fenomen społeczno-religijny i jej socjologiczno-teologiczne tło, „Społeczeństwo i Rodzina” 24 (2010) nr 3, s. 19-33. | |||||
Prusowski W., Współczesny ruch pątniczy do sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej, „Peregrinus Cracoviensis” z. 17 (2006), s. 149 - 159. | |||||
Ravasi G., Abraham i Boży lud pielgrzymi, „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” 4 (100) 1997, s. 13-21. | |||||
Robak M., Chrześcijaństwo w marszu, „Christianitas” nr 3/4 (2000), s. 149-156. | |||||
Robek E., Duszpasterstwo pielgrzymkowe. Teoria i praktyka, „Ateneum Kapłańskie” T. 144, z. 3 (577) r. 2005, s. 467-487. | |||||
Rojewski A., Pielgrzymka i metanoia. Refleksje teologiczno-duszpasterskie, „Studia Płockie” T. 13 (1985), s. 17-23. | |||||
Rudniański J., Pielgrzymka, „W Drodze” nr 8 (300) 1998, s. 5-9. | |||||
Ryś G., Pielgrzymowanie: modlitwa, turystyka, edukacja, „Peregrinus Cracoviensis” 18 (2007), s. 5-11. | |||||
Seweryniak H., Geografia zbawienia, „Studia Płockie” T. 37 (2009), s. 91-106. | |||||
Sitek A., Pielgrzymki do Ziemi Świętej w XXI wieku : refleksje pątnika, „Scriptura Sacra” 13/14 (2009/2010), s. 123-156. | |||||
Sobczyk A. J., Ruszyć w drogę... : jaki jest sens pielgrzymowania?, „Katecheta” R. 52 (2008) nr 6, s. 34-36. | |||||
Stanisławski Z., Archeologiczne znaleziska średniowiecznych plakiet pielgrzymich na Pomorzu Zachodnim, „Rocznik Skrzatuski” 2 (2014), s. 97-111. | |||||
Starowieyski M., Jakub Większy Apostoł (historia i legenda), „W drodze” 8 (228) 192, s. 68 76. | |||||
Starowieyski M., Legenda Św. Jakuba Większego Apostoła, „Warszawskie Studia Teologiczne” [T.] 8 (1995), s. 39-96. | |||||
Starowieyski M., Pielgrzymki do Ziemi Świętej w wiekach II - IV a Biblia, „Bobolanum” 4 (1993), s. 146-160. | |||||
Stefański J., Pielgrzymka wiary : biblijne spojrzenie na św. Józefa i Mędrców ze Wschodu, „Ateneum Kapłańskie” T. 162, z. 1 (629) r. 2014, s. 6-17. | |||||
Supruniuk A., Pielgrzymi i pielgrzymki w średniowiecznej Europie, „Eastern Review”, t. 5 (2001), s. 387-411. | |||||
Szymborski W., „Duchowa pomoc" w podróży? Inguldecje udzielane wiernym wspomagającym pielgrzymów i wędrowców na terenie średniowiecznej Polski, „Peregrinus Cracoviensis” 23 (2012), s. 17-30. | |||||
Tarasiuk T., Wpływ sanktuariów i pielgrzymek na religijność Polaków po II Soborze Watykańskim, „Roczniki Teologiczne Warszawsko-Praskie” 8 (2012), s. 243-271. | |||||
Tarkowska E., Czas podróży, włóczęgi, wędrówki, „Res Publica Nova” nr 7-8/1995, s. 12-14. | |||||
Tomaszewski T., Pielgrzymowanie w Biblii, „Rocznik Skrzatuski” T. 2 (2014), s. 11-18. | |||||
Tuniz D., «Sequela Christi» a pielgrzymka wewnętrzna w czasach nowożytnych, „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” nr 4 (100) 1997, s. 51-56. | |||||
Ukleja R., Ruch pielgrzymkowy szansą duszpasterską w dziele ewangelizacji w III tysiącleciu, „Seminare” 18 (2002), s. 109-120. | |||||
Van Calster S., W drodze… «do kraju, który ci ukażę» (Rdz 12,1), „Communio. Międzynarodowy Przegląd Teologiczny” 4 (100) 1997, s. 124 133. | |||||
Wejman H., Wartość kultu świętego Jakuba Starszego, „Colloquia Theologica Ottoniana” 1/2010, s. 7-18. | |||||
Werka M., Komercyjne przeobrażenia ośrodków pielgrzymkowych na świecie. Przykład Mekki i Fatimy, w: Kultura i turystyka. Sacrum i profanum, red. J. Latosińska, J. Mokras-Grabowska, Łódź 2016, s. 55-64. | |||||
Witkowska A., Kształtowanie się tradycji pątniczych w średniowiecznym Krakowie, „Kwartalnik Historyczny” R. 86 nr 4 (1979), s. 965-985. | |||||
Witkowska A., Peregrinatio ad loca sacra. Refleksja antropologiczno-socjologiczna, „Roczniki humanistyczne” t. XXVII (1979) z. 2, s. 5-14. | |||||
Witkowska A., Przemiany w ruchu pielgrzymkowym i w praktyce odpustów w Kościele zachodnim w XIV-XV w., „Znak” 205- 206 (1971), s. 892-900. | |||||
Witkowska A., Z zagadnień "peregrinatio religiosa" w średniowiecznej Europie, „Roczniki humanistyczne” (KUL) XXII (1974) z. 2, s. 33-46. | |||||
Wolnik F., Pielgrzymowanie do europejskich sanktuariów świętych w średniowieczu, „Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego” T. 27 (2007), s. 87-103. | |||||
Wyrozumska B., Z dziejów polskich pielgrzymek w średniowieczu, „Zeszyty Naukowe UJ. Prace Historyczne” z. 89 (1989), s. 79-88. | |||||
Zagórski D., Jakub Większy - apostoł : historia, legenda, kult świetego, „Studia Sandomierskie” T. 14, z. 2/4 (2007), s. 349-361. |